Geschreven op 10 april 2022 door .

Beilen – Zuidwolde = 2-1 (2-0)

In een wedstrijd met twee gezichten heeft Zuidwolde de punten in Beilen gelaten. De eerste helft waren de geel-zwarten heer en meester op sportpark Noord-West en lieten Zuidwolde alle hoeken van het veld zien. De tweede helft was voor Zuidwolde, maar ze scoorden maar een keer, dus onvoldoende voor een gelijkspel.

De aftrap was voor Zuidwolde tegen de wind in. Beilen nam gelijk het initiatief over en gaf dit ook niet meer weg gedurende de eerste helft. Zuidwolde kwam maar incidenteel voor het doel. Na 7 minuten was er een overtreding op Tom Buijtendorp op de rand van de 16. Bas Hempen trapte de bal in het zijnet. Na een kwartiertje was er een aanval van Beilen met een voorzet vanaf rechts. Keeper Sjors van der Weide weifelde (wel of niet uitkomen) en de Beilen-spits kopte de bal over hem heen, 1-0. Beilen was veel beter en uit een corner werd hard over gekopt. Na 25 minuten was er een overtreding op Sven Cazemier. Maar uit de vrije trap kwam weinig uit.
Na een half uurtje was er een mooi solo van Tom Buijtendorp. Hij ging twee man voorbij maar hij stuitte op de goede doelman van Beilen. Beilen maakt hierna nog een doelpunt, maar deze werd geannuleerd vanwege buitenspel. Zuidwolde bouwde hierna aan een aanval, maar raakte de bal knullig kwijt. Uit de snelle counter verdubbelde de thuisclub de stand. Na 35 minuten was er de eerste hoekschop voor de gasten, maar de bal kwam niet eens voor het doel. Dit was wel een beetje exemplarisch voor het vertoonde spel van Zuidwolde. Beilen scoorde hierop weer, maar de speler die voor de keeper stond en in tweede instantie inkopte, stond buitenspel. Zuidwolde schoot hierna nog twee keer op doel, maar had het vizier veel te hoog. De ruststand was een terechte 2-0 en eigenlijk mocht Zuidwolde hierover niet eens klagen.

De tweede helft kwam er een heel ander Zuidwolde uit de kleedkamer. Steven Berghuis en Robin Comello gingen mee naar voren en stichtten gevaar met enkele goede voorzetten. Frans Capellen week vaak uit naar de vleugels en had een mooie voorzet op Tom Buijtendorp die over tikte. Er was nu sprake van een waar offensief van de rood-zwarten. Robin Comello stond aan de basis van weer een aanval en Tom Buijtendorp schoot op doel en via de keeper en paal kwam de bal terug en werd attent ingetikt door Sven Cazemier. De spanning was terug bij deze 2-1.
Het vervolg van de tweede helft werd echter ontsierd door veel (kleine) overtredingen en Beilen begon al met tijdrekken om het aanvalsspel van Zuidwolde te ontregelen. Doordat bij Zuidwolde meestal een verdediger doorschoof naar het middenveld, ontstonden er ook enkele kansen voor Beilen. Maar gelukkig waren ze niet meer zo scherp voor de goal als in het eerste bedrijf. Vlak voor het eindsignaal was er de kans op de gelijkmaker. Frans Capellen draaide de bal mooi voor bij de tweede paal, maar Tom Buitendorp kreeg de bal niet op doel. In de hectische slotseconden gebeurde er nog van alles. Ten eerste was er een lullige tweede gele kaart voor aanvoerder Mathijs Steenbergen (2 x licht vasthouden), zodat hij er nog met rood af moest. En in blessuretijd was er ook nog een strafschop voor Beilen. Keeper Sjors van de Weide redde echter knap. Maar de stand bleef bij 2-1 en Zuidwolde moet het Goede vrijdagavond maar weer proberen om in Oerterp de punten te pakken. Wel met een andere aanvoerder, dat dan wel weer.

Opstelling Robin Comello, Frans Capellen, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Vincent Hulst, Tom Buijtendorp, Bas Hempen (Rick Scheper) en Sven Cazemier.

Afbeeldingen bij dit bericht