Geschreven op 24 oktober 2021 door .

Dalen – Zuidwolde = 5-1 (5-1)

Zuidwolde is deze middag tegen een gigantische zeperd opgelopen in en tegen Dalen. Door een combinatie van persoonlijke fouten en domme pech keken de rood zwarten met de rust al tegen een onoverbrugbare achterstand van 5-1 aan.

Het begon zo mooi deze zonnige middag voor de gasten uit Zuidwolde en leek er geen wolkje / vuiltje aan de lucht, want na twee hoekschoppen en exact 7 minuten spelen was er een voorzet van Frans Capellen vanaf de rechtervleugel en werd de bal mooi ingegleden door Tom Buijtendorp. Hiermee verstomde de kritiek dat hij ondanks zijn tomeloze inzet, weinig scoort de laatste tijd. Dalen bleef echter goed voetballen en met een kwartiertje op de klok was er een mooie krul van net buiten de 16 in de rechter bovenhoek, buiten het bereik van doelman Sjors van de Weide en stond de stand weer gelijk (1-1). Dalen ging door met aanvallen en na een voorzet vanaf rechts werd er van dichtbij ingetikt en stond Zuidwolde al achter. Bij de volgende aanval was het al bijna 3-1, maar er werd naast geschoten. Zuidwolde werd weinig tijd gegund om op adem te komen; na 23 minuten was er een vrije trap van Dalen bij de linker cornervlag. De bal werd in eerste instantie weg gewerkt, maar opnieuw ingebracht en van dichtbij werd keeper Sjors van der Weide weer verschalkt, nu wel 3-1. Even later verslikte linksback Twan van ' t Zand zich in zijn directe opponent en kon hij de bal niet goed wegkrijgen. Na goed doorzetten van de aanvaller van Dalen kwam er een voorzet en deze werd weer van dichtbij ingetikt, 4-1 nog binnen het halfuur!
Na 35 minuten spelen verscheen Zuidwolde eindelijk weer eens voor het doel van Dalen. Sven Cazemier werd echter geen tijd gegund om de bal binnen te werken. Hierna weer enkele aanvallen van Dalen die zo vriendelijk waren voor Zuidwolde deze naast en over te schieten. Maar de druk van Dalen bleef aanhouden en bij de volgende aanval was het wel weer raak; 5-1 via een Zuidwolde-been en een grabbelende keeper Sjors van de Weide. Het is lang geleden dat Zuidwolde met rust al 5 doelpunten om de oren heeft gehad.

In de tweede helft deed Zuidwolde haar uiterste best om de stand een wat dragelijk aanzien te geven, maar het heilige vuur ontbrak deze middag. Iedereen begreep wel dat het verschil al gemaakt was door de Dalense furie in het eerste bedrijf. De voorwaartsen deden hun uiterste best en de verdediging hield na wat omzettingen gemakkelijk stand, maar dat kan ook aan de tegenstander hebben gelegen. Die vonden het namelijk wel goed zo. Maar de tweede helft had net zo goed schriftelijk afgedaan kunnen worden. Dalen miste tegen het einde nog enkele grote kansen en Zuidwolde werkte nog een vrije trap ver over het doel.

Volgende week moet Zuidwolde tegen de ongenaakbare koploper Epe. Dat geeft toch wat te overpeinzen deze week.

Opstelling: Sjors vaan der Weide, Mathijs Steenbergen Twan van ’t Zand (Bas Hempen), Vincent Hulst, Sven Cazemier, Bastin Steenbergen, Frans Capellen, Tom Buijtendorp, Joris de Roo, Nico Schulting en Ralph Zantinge (Tiemen Wegman).

Afbeeldingen bij dit bericht