Geschreven op 06 juni 2022 door .

GAVC – Zuidwolde = 3-2 (2-1)

Zuidwolde verliest in Grouw

De laatste competitiewedstrijd heeft Zuidwolde verloren van een beter GAVC. Ze hadden meer balbezit, kansen en corners. Zuidwolde deed haar best, maar meer zat er helaas niet in deze winderige en regenachtige middag.

Aan de boorden van het Pikmeer stond er deze pinkstermaandag feitelijk niets meer het spel; GAVC was al veilig in de middenmoot geëindigd en Zuidwolde was al zeker van nacompetitie. Met een straffe tegenwind en een dreigende wolkenlucht begon GAVC goed tegen Zuidwolde. Maar al in de derde minuut was er een terugspeelbal op de keeper van GAVC en Tom Buijtendorp onderschepte bijna de bal en werd daarbij wel degelijk licht geraakt. De scheidsrechter wilde echter niets weten van een penalty.
De opening was verder voor de thuisploeg, maar er kwam eerst weinig uit de talrijke indraaiende hoekschoppen. Na 10 minuten werd Bastin Steenbergen diep gestuurd en hij gaf strak voor op Vincent Hulst die de bal in het doel liep, 0-1. Zo leidde Zuidwolde toch wel enigszins verrassend.
GAVC dacht hierna de gelijkmaker te maken, ware het niet dat grensrechter Lange Jan vlagde. Dus dat feestje ging niet door. Bij een volgende aanval van de gasten stuurde Tom Buijtendorp Bram Klein diep, maar hij schoot net over.
Na een duel binnen de 16 waarbij Mathijs Steenbergen en zijn tegenstander samen naar de grond gingen, werd er een strafschop toegekend aan de thuisploeg. GAVC maakte daardoor in de stromende regen de gelijkmaker. Na een foutieve terugspeelbal op het middenveld maakte GAVC de op zich niet onverdiende 2-1 in de korte hoek. Zo was de ruststand ook 2-1.

In de tweede helft met de wind mee was er een vrije trap van de ingevallen Nico Schulting; de bal werd weggewerkt en kwam bij Joris de Roo. Zijn pegel ging net naast. Bastin Steenbergen opende hierna een aanval op linksbuiten Bram Klein. Zijn harde voorzet over de grond werd bijna achteloos binnen gewerkt door wederom Vincent Hulst, 2-2.
GAVC was hierna nog een paar keer dicht bij het doel van Zuidwolde maar scoorde vooralsnog niet. Met nog een kwartier op de klok maakte Vincent Hulst bijna een hattrick; helaas schoot hij op de lat.
In de aanval hierna maakten de geel-zwarten de 3-2 door een wonderschone lob over de kansloze keeper Sjors van der Weide. Zuidwolde was hierna niet meer bij machte om de gelijkmaker te produceren. GAVC was nog wel een paar keer gevaarlijk. Mijns inziens heeft de thuisploeg terecht gewonnen. Alhoewel met veel geluk had er een gelijkspelletje ingezeten.
Zuidwolde speelt zondag 19 juni op neutraal terrein een beslissingswedstrijd tegen de winnaar van de wedstrijd tussen SVZ en Gorredijk uit de derde klasse. Deze wedstrijd wordt a.s. zondag 12 juni gespeeld.

Opstelling: Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge (Nico Schulting), Joris de Roo (Fabian Zuurveen), Bastin Steenbergen, Vincent Hulst, Tom Buijtendorp, Bas Hempen, Bram Klein, Twan van 't Zand en Martijn Spijkerman.

Afbeeldingen bij dit bericht