Geschreven op 17 november 2019 door Bert Brontsema

Heerde 1 - Zuidwolde 1 = 1-1 (0-1)

Enerverende 35 minuten - Heerde beukt zich langszij

Op 3 november jl. werd de wedstrijd Heerde - Zuidwolde in de 55e minuut bij een 0-1 stand gestaakt, vanwege een blessure van de dienstdoende scheidsrechter. De resterende 35 minuten werden vandaag (17 november) uitgespeeld. Heerde moest bij de 0-1 stand komen en kwam ook en beukte er 35 minuten vol op. Zuidwolde moest vol aan de bak, waarbij het volledige team fysiek sterk verdedigde. Desondanks wist Corstiaan Altenburg 7 minuten voor tijd alsnog de gelijkmaker te scoren (1-1).

Redding Sjors van der Weide

Nadat Frans Capellen Heerde-doelman Vincent Mosterd bijna met een hoge vallende lob verraste, kreeg Heerde in de 64e en 65e minuut prima mogelijkheden om te scoren. Beide malen had Zuidwolde-doelman Sjors van der Weide prima reddingen. Heerde trachtte op alle mogelijke manieren Zuidwolde over de knie te leggen en pompte onophoudelijk de bal in de 16. Zuidwolde verdedigde met name via Mathijs Steenbergen en Ralph Zantinge met volle passie en men wierp zich regelmatig met het gehele lichaam voor de bal. Lang leek Zuidwolde de 0-1 over de streep te trekken.

Gelijkmaker Corstiaan Altenburg

In de 83e minuut kwam Heerde alsnog langszij door een treffer van de voet van Corstiaan Altenburg. In het centrum van de verdediging van Zuidwolde speelde hij zich goed vrij, waarna zijn harde schuiver in de verre hoek tegen de touwen vloog. Na de gelijkmaker gingen beide teams nog volop voor de overwinning. Het moet gezegd worden, dat Zuidwolde vocht voor de overwinning. Frans Capellen, Nico Schulting en Steven Berghuis waren nog dicht bij de overwinningstreffer. Ook Heerde kreeg nog kansen, maar gescoord werd er niet. Eindstand van deze in twee bedrijven gespeelde wedstrijd 1-1. Beide teams kunnen tevreden zijn met deze uitslag. Met name het publiek werd winnaar van een fraai duel.

Opstelling Zuidwolde: Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Martijn Spijkerman, Bas Hempen, Stefan Liezen, Bastin Steenbergen, Steven Berghuis, Nico Schulting, Ouren Nikkels, Frans Capellen.

Man v.d. wedstrijd: Sjors van der Weide

Afbeeldingen bij dit bericht