Geschreven op 20 februari 2022 door .

LSC 1890 – Zuidwolde = 4-1 (1-0)

Zuidwolde heeft deze zondag verloren met 4-1 van LSC uit Sneek. Op de laatste 5 minuten na gaf Zuidwolde de Lycurgus Sparta Combinatie goed partij. Uiteindelijk viel de uitslag wat geflatteerd uit met twee doelpunten in het slot van de wedstrijd.

De eerste uitwedstrijd in een serie van drie begon in Sneek. Veel thuiswedstrijden in Friesland in deze klasse waren afgelast, maar LSC beschikt over een kunstgras (hoofd-) veld, dus werd er gewoon gespeeld. Op een winderig sportpark (code geel) was het eerste kwartier van de wedstrijd voor de thuisploeg. Zuidwolde mocht van geluk spreken dat bij de eerste de beste aanval van LSC de bal niet op de stip werd gelegd. Martijn Spijkerman maakte onbedoeld hands, maar de scheidsrechter wuifde het weg. Bij de tweede aanval was het al wel raak. De nummer 5 knalde de bal strak links in de hoek. Na een kwartier was er de eerste aanval van Zuidwolde. Een fraaie lob van Peter Nijboer die, door de wind gedragen, net over de kruising zeilde. De eerste echte grote kans was na een half uurtje; Vincent Hulst gaf een diepe bal op Tom Buijtendorp die net voorlangs schoot. De bal was blijkbaar nog aangeraakt want er volgde een corner. De hoekschop kwam echter niet in het veld...
Tom Buijtendorp stuurde daarna op zijn beurt Vincent Hulst diep, maar ook zijn bal ging net voorlangs. Zuidwolde deed zoals gezegd behoudends het eerste kwartier knap mee. Steven Berghuis ging mee naar voren, maar zijn voorzet werd door de wind die dwars op het veld stond, een achterzet. Op een goede redding na, maakte LSC het keeper Sjors van der Weide verder niet echt lastig. Vlak voor rust viel wel bijna de 2-0, maar de nummer 9 gleed de bal naast.
De tweede helft begon met een diepe bal van Steven Berghuis op Tom Buijtendorp die vervolgens werd gehaakt. De vrije trap werd door Martijn Spijkerman in de muur geknald en de rebound van Bas Hempen belandde op het dak van het doel. Direct hierna volgde weer een goede aanval van de gasten, maar helaas buitenspel gevlagd door nieuwbakken grensrechter Fleur. Licht tegen de verhouding in op dat moment maakte LSC de 2-0 via een knap schot in de rechter bovenhoek. Maar Zuidwolde liet de kop niet hangen. Door goed doorzetten van Steven Berghuis die een leep balletje gaf op Tom Buijtendorp werd het door de laatste 2-1.
De tweede helft ging verder redelijk gelijk op met enkele goede reddingen van Sjors van der Weide. Tot dik 5 minuten voor het einde. De druk van de thuisploeg nam toe en Zuidwolde werd moe. LSC krulde de bal om de doelman heen in de linkerhoek (3-1). Bij de volgende aanval werd het zelfs 4-1. Dit gaf niet de juiste verhouding weer in het veld. LSC heeft wel verdiend gewonnen, maar de uitslag was iets geflatteerd.

Opstelling: Martijn Spijkerman. Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Peter Nijboer, Bas Hempen (Mitchell Krikken), Sjors van der Weide, Joris de Roo, Vincent Hulst, Tom Buijtendorp, Twan van 't Zand en Nico Schulting.

Afbeeldingen bij dit bericht