Geschreven op 26 augustus 2018 door Bert Brontsema

Noordscheschut 1 - Zuidwolde 1 = 4-1 (2-1)

Oefennederlaag tegen "Schut"

In haar 2e oefenpartij ging Zuidwolde in een nuttige oefenpartij tegen zaterdag 1e klasser Noordscheschut met 4-1 onderuit. Al vroeg in de wedstrijd werd balverlies aan Zuidwolde-kant afgestraft door Noordscheschut. Over de rechterflank werd een prima voorzet uitstekend binnengekopt door Jos Kroezen. Zuidwolde speelde bij vlagen goed voetbal en kreeg in de 15e minuut eerste kans via een goed opgezette aanval van Steven Berghuis.

Goalie Sjors van der Weide goed op zijn post

Zuidwolde-doelman Sjors van der Weide werd rond de 20e minuut tweemaal op de proef gesteld. In beide situaties liet hij zien uit het goede keepershout te zijn gesneden. Met name bij de eerste kans ranselde hij een steenharde vrije trap buiten de palen.

Eerste seizoenstreffer Robin Steenbergen

In de 33e minuut kwam Zuidwolde langszij. Over de linkerflank brak Steven Berghuis door en met een uitstekende Tim Handwerker-voorzet bracht hij Robin Steenbergen in stelling. Diens prachtige kopbal vloog achter de Noordscheschut-doelman tegen de touwen (1-1). Dit leek ook de ruststand te worden, maar kort voor rust viel de bal plotseling voor de voeten van de mee opgekomen Noordscheschut-verdediger Rick Veldman, die dit buitenkansje prima verzilverde. Ruststand 2-1.

Klutsgoal beslist de wedstrijd

In de 2e helft was de wedstrijd lange tijd in evenwicht. Noordscheschut was wel veelvuldig in balbezit, maar echt uitgespeelde kansen creëerde men niet. Zuidwolde kreeg in het begin van de 2e helft een kleine kans via Robin Steenbergen, doch dit leverde geen treffer op. In de 65e minuut kreeg Noordscheschut een corner en vanuit deze standaardsituatie wist Tom Kamping vanuit een klutssituatie te scoren (3-1). Dit was feitelijk de beslissende treffer in dit duel. In de 80e minuut werd de definitieve eindstand op het scorebord gebracht door een treffer van andermaal Jos Kroezen. Kort voor tijd kreeg Steven Berghuis op aangeven van Bas Hempen nog een goede kans om de 2e treffer te scoren voor Zuidwolde. Helaas leverde dit gen doelpunt op. Al met al een nuttige wedstrijd.

Selectie Zuidwolde

Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Mark van de Beld, Cedric Jansen, Jerry Dekker, Steven Berghuis, Bastin Steenbergen, Leon Schoemaker, Bas Hempen, Frans Capellen, Joris de Roo, Jasper Jabben, Robin Steenbergen, Hans van der Vegt.