Geschreven op 16 april 2022 door .

Oerterp – Zuidwolde = 2-3 (1-0)

Zuidwolde wint bij Oerterp

Zuidwolde is het paasweekend goed begonnen met een knappe overwinning in en bij Oerterp. In de rust gaf niemand nog een cent voor de roodzwarten, maar na een wonderbaarlijke resurrectie in de tweede helft gingen de drie punten mee de bus in.

De inhaalwedstrijd werd gespeeld op een bijveld ivm verlichting. De opening van de wedstrijd was voor Zuidwolde middels een lange bal van Steven Berghuis op Tom Buijtendorp maar zijn zachte tikje was niet moeilijk voor de keeper. Zuidwolde deed aan pressing en liet de thuisploeg niet opbouwen. Oerterp kwam toch een keer voor het doel van Zuidwolde en Jelmer Timmer redde als vanouds. De rebound ging ver over. Even later een lange bal op aanvoerder Frans Capellen. De keeper was echter eerder, maar raakte de bal totaal verkeerd. Helaas kon Frans er geen goal van maken. Oerterp kwam geleidelijk aan wat beter in de wedstrijd en gaf veel hoge voorzetten, wat logisch is zou Johan Cruyff zeggen, met al die lange mannen in het elftal.
Aanvankelijk waren de Friese spitsen behoorlijk slordig. Toch werd laatste man Bas Hempen er een keer uit gelopen en er volgde er een hard schot over de grond en deze werd gestopt door Jelmer Timmer, maar de rebound was onhoudbaar en dus 1-0. Dit was tevens de ruststand. Even een snelle evaluatie in de rust met wat 'kenners'; Zuidwolde bestond uit twee eilandjes. Een ploegje voorin. En de rest in een groot verdedigingsblok. Zal nog een hels karwei worden om hier punten binnen te halen in de tweede helft.

De tweede helft begon met een aanval van de thuisploeg met een schot op de paal. Maar geleidelijk aan kwam Zuidwolde wat beter in de wedstrijd en werden er enkele kansjes om zeep geholpen. De blauwwitten bleven ook gevaarlijk met hun snelle jongens voorin. Zoals vanuit een scherp ingedraaide corner van Oerterp, die weer in tweede instantie werd binnen gewerkt door de spits en zo werd de stand verdubbeld (2-0).

Zuidwolde ging hierna vooral fysiek de strijd aan, maar dat viel nog niet mee. Maar het arbeidsethos was bewonderenswaardig van de gasten. Ze knokten voor elke meter. Na 75 m’ werd een goed jagend Zuidwolde daarvoor beloond; Steven Berghuis stuurde invaller Vincent Hulst weg en hij knalde droog in de linkerhoek (2-1). De daarop volgende aanval begon met een mooie lange bal van Ralph Zantinge en via de ingooi ontstond er weer een grote kans voor Tom Buijtendorp maar de keeper zat er goed bij. Bij een volgende snelle aanval werd Vincent Hulst weggestoken door Peter Nijboer. Hij bewees het (on)gelijk van zijn trainer en op pure snelheid liep hij de back eruit en prikte de bal nu in de andere hoek en stond de stand weer gelijk, 2-2.
Met nog 10 minuten te gaan ging Zuidwolde er nu vol voor; Joris de Roo gaf een lange voorzet vanaf een ongebruikelijke linksback positie en Frans Capellen kon zo intikken. Maar helaas stak de keeper er een been voor. In de laatste minuut voor de (lange) blessuretijd was er een lange vrije trap van laatste man Bas Hempen en via de kluts en keeper viel de 2-3 door Sven Cazemier. Oerterp ging hierna nog op zoek naar de gelijkmaker en zelfs de keeper ging mee naar voren, maar ondanks wat gevaarlijke situaties uit enkele corners, bleef de stand zoals die was. Zuidwolde ging er met de punten vandoor, waar een gelijkspel wellicht beter de verhoudingen in het veld weergaf. Maar wie maalde daar om bij Zuidwolde, op naar maandag!

Opstelling: Jelmer Timmer, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman (Vincent Hulst), Peter Nijboer, Bas Hempen, Tom Buijtendorp (Ruben Kroezen), Frans Capellen, Joris de Roo, Robin Comello, Ralph Zantinge en Sven Cazemier.

Afbeeldingen bij dit bericht