Geschreven op 07 april 2019 door Bert Brontsema

Rolder Boys 1 - Zuidwolde 1 = 2-1 0-0)

Zuidwolde voelt zich bestolen

In met name een meeslepende 2e helft ging Zuidwolde uiteindelijk nipt met 2-1 ten onder tegen de nr. 3 in de competitie Rolder Boys. Zuidwolde voelde zich in de 82e minuut terecht bestolen toen Stef Raben de 2-2 tegen de touwen vloog. Op advies van de assistent-scheidsrechter van Rolder Boys werd deze treffer uiteindelijk door de dienstdoende scheidsrechter afgekeurd. De bal was echter dermate lang onderweg, dat dit nimmer buitenspel kon zijn. Ook social media-beelden zouden aantonen, dat dit geen buitenspel was. Helaas kent het amateurvoetbal geen VAR, zodat e.e.a. niet gecorrigeerd kon worden.  In een alles-of-niets slotoffensief lukte het Zuidwolde niet om er een remise uit te halen. Vriend en vijand waren het erover eens, dat Zuidwolde minimaal een remise had verdiend. Echter de eindstand was 2-1 in het voordeel van de thuisclub.

Eerste helft over en weer kansen

In de 1e minuut was er een beste kans voor Martijn Spijkerman. Zijn voortzetting was echter onvoldoende. Vervolgens kreeg Niels Stoffers namens de thuisclub een goede mogelijkheid. Ook dit leverde echter geen treffer op. Diezelfde Niels Stoffers leek Rolder Boys in de 13e minuut op voorsprong te brengen, maar doelman Sjors van der Weide had een geweldige redding in petto. Niels Stoffers was in de 21e minuut andermaal dichtbij een treffer, doch zijn inzet teisterde het aluminium boven doelman Sjors van der Weide. In de slotfase van de 1e helft leek Zuidwolde op voorsprong te komen toen Stefan Liezen en Stef Raben kort achter elkaar 2 grote mogelijkheden om Zuidwolde op voorsprong te schieten. Gescoord werd er niet. Ruststand: 0-0.

Meeslepende tweede helft

Beide ploegen gingen in de 2e helft vol voor de overwinning. Er ontspon zich dan ook een meeslepende 2e helft, waarbij de bal van de ene helft naar de andere helft vloog. Zowel Ouren Nikkels namens Zuidwolde en Siemen Krikke namens Rolder Boys waren dichtbij de openingstreffer, maar wisten beiden het net niet te vinden.

Treffers Siemen Krikken en Steven Berghuis

In de 51e minuut viel de openingstreffer ten faveure van Rolder Boys. In een doorloopsituatie schoot rechterspits Siemen Krikke namens Rolder Boys raak (1-0). De vreugde van de Roldenaren was echter van korte duur. In de 53e minuut brak Steven Berghuis namens Zuidwolde eveneens over de rechterflank door en zijn inzet was doelman Michel Bakker te machtig (1-1).

Niels Stoffers schiet Rolder Boys weer op voorsprong

In de vervolgfase bleef het circa 20 minuten relatief rustig voor beide goals. Echter in de 73e minuut volgde een doorbraak over de rechterflank, waarna de voorzet door Niels Stoffers werd ingeschoten. Zijn schot werd enigszins van richting veranderd, waardoor doelman Sjors van der Weide het nakijken had (2-1).

Goal Stef Raben - ten onrechte - afgekeurd

Het beslissende moment in deze wedstrijd was de 82e minuut toen vanaf de rechterkant de bal in het centrum van de verdediging van Rolder Boys werd geplaatst De inkomende Stef Raben schoot vervolgens in de verre hoek raak. De dienstdoende scheidsrechter leek deze treffer ook goed te keuren, doch op dubieus advies van de assistent-scheidsrechter van Rolder Boys werd deze alsnog afgekeurd. In de resterende tijd deed Zuidwolde zijn uiterste best om alsnog de gelijkmaker te scoren, doch dit lukte niet. Eindstand 2-1.

Opstelling Zuidwolde: Sjors van der Weide, Mark van de Beld, Martijn Spijkerman, Cedric Jansen, Jerry Dekker, Mathijs Steenbergen, Stefan Liezen, Stef Raben, Ouren Nikkels, Bas Hempen (Joris de Roo), Steven Berghuis.

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde