Geschreven op 05 september 2021 door .

VV Mildam 1 - Zuidwolde 1 = 0-1 (0-0)

Zuidwolde wint verdiend.

De laatste oefenwedstrijd voordat het bekertoernooi aanvangt, was tegen het onbekende VV Mildam uitkomende in de 3e klasse A. Net als bij het Nederlands elftal gisteravond, was het de tweede helft waarin het onderscheid werd gemaakt. De uiteindelijke 0-1 was maar een magere afspiegeling van de verhoudingen op het veld.

De eerste twee kansen waren voor de thuisploeg, maar keeper Sjors van der Weide redde bekwaam in beide situaties. Zuidwolde had vervolgens meer balbezit en geleidelijk aan nam de druk op het doel van VV Mildam toe. Het leverde echter wat hoekschoppen op maar meer ook niet. Gelukkig scheen de zon lekker op het bijveld, want erg hoogstaand was het vertoonde spel niet. Vlak voor rust was er nog een diepe voorzet van Frans Capellen op Martijn Spijkerman. Hij kopte vanuit een moeilijke hoek net over de kruising. Verder weinig te melden en de ruststand was 0-0.

In de tweede helft kwamen de drie T's erin; Twan, Tiemen en Tom. Steven Berghuis sleurde als vanouds langs de lijn, maar zijn harde werken leverde helaas weinig op. Het beeld van de wedstrijd bleef hetzelfde; Zuidwolde een licht overwicht, maar voorin stokte het een beetje. Steven werd nog onderuit gehaald binnen de 16, maar de scheidrechter vond het te licht.
Tom zorgde na zijn entree gelijk voor enkele gevaarlijke acties. Mildam kwam na 20 minuten in de tweede helft voor het eerst eruit en na een lichte duw van Mathijs Steenbergen kregen ze een vrije trap. Deze werd door Sjors tot corner verwerkt waar verder niks uit kwam.
In de snelle nastoot gaf Mathijs de bal aan Tom Buijtendorp die scoorde door de benen van de keeper. Zo viel eindelijk de verdiende 0-1. Tiemen Wegman gaf vervolgens een diepe bal op Frans die weer iets van zijn brille liet zien en een tegenstander het bos instuurde. Helaas werd er niets gedaan met zijn strakke voorzet. Zuidwolde draaide nu flink de duimschroeven aan. Maar helaas werd er niet meer gescoord. Bij het sluiten van de markt was er nog een zondagsschot van Mildam, maar Sjors tikte de bal bekwaam via de lat over. Eindstand derhalve 0-1.

Selectie; Sjors van de Weide, Ralph Zantinge, Robin Comello, Joris de Roo, Martijn Spijkerman, Bastin Steenbergen, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Frans Capellen, Vincent Hulst, Mitchell Krikken, Twam van ‘t Zand, Tiemen Wegman en Tom Buijtendorp

Afbeeldingen bij dit bericht