Geschreven op 12 september 2021 door .

WKE ’16 1 – VV Zuidwolde 1 = 1-1 (0-1)

Zuidwolde deelt de punten met WKE

In een enerverende en meeslepende wedstrijd was VV Zuidwolde in de eerste helft de betere partij en scoorde daarin ook. WKE dicteerde de tweede helft grotendeels en scoorde daarin ook. Zo eindigde de wedstrijd in een gelijke stand.

Omdat Zuidwolde in een bekerpoule van maar drie zit, was dit pas de eerste wedstrijd. En wat voor een! Tegen het roemruchte WKE, of eigenlijk WKE '16 moet je tegenwoordig zeggen. Er was veel publiek op sportpark Grote Geert, zowel thuis als vanuit Zuidwolde en daardoor hing er een fantastische sfeer rondom het veld.
Dan de wedstrijd. Na 10 minuten was er een diepe bal van Ralph Zantinge op Frans Capellen die voor gaf op Tom Buijtendorp, maar hij tikte naast. WKE kreeg even later de eerste corner, maar deze werd mooi uit de lucht geplukt door keeper Sjors van der Weide. Zuidwolde speelde hierna vaak de lange bal, maar de grensrechter vlagde evenzo vaak af. Toch liet Zuidwolde zich niet imponeren door de entourage en luide aanwijzingen van WKE. Na een half uur werd Steven Berghuis diep gestuurd en hij gaf voor op Frans die de bal binnentikte, maar hij (Steven) stond helaas net buitenspel. De aanval hierop was er een mooie afdraaiende voorzet van Steven, maar Tom kon er net niet goed bij om in te koppen. Zuidwolde was deze fase echt beter; een fantastisch actie van Tom en na een een-tweetje met Nico Schulting werd Tom onderuit gehaald binnen de 16, dus een strafschop. Bij WKE sloegen even de stoppen door en sloeg de vlam in de pan. Onder luide protesten lagen ondertussen ook Bastin Steenbergen en Martijn Spijkerman op de grond. Bastin moest zelfs worden gewisseld na een fikse beuk in zijn rug.
Na enkele minuten tumult knalde Frans uiteindelijk de bal van 11 m’ onberispelijk in het doel (0-1). Vlak voor rust was er weer een diepe bal op Frans en ondanks een vlaggende grensrechter liet de scheidsrechter door spelen. De strakke voorzet op Tom was goed, maar de keeper tikte de bal net weg voor zijn voeten. Zo was de ruststand een verdiende 0-1.

Na rust was het de thuisploeg die de toon zette. Het begon met een strakke kopbal die net over ging. Zo nu en dan was er nog een uitval van Zuidwolde, zoals een prachtige diepe bal van Martijn op Tom, maar de hoek was lastig en er kwam geen gevaar uit. Hierna nog een corner van Tom en Martijn klom hoog, maar schampte de bal helaas. Het resterende half uur van de wedstrijd was het WKE dat flink doordrukte. Zuidwolde kwam er zoals gezegd nog maar zelden uit. Frans had nog een lob van grote afstand in huis, maar de bal zeilde net over. WKE kreeg vervolgens een vrije trap en enkele corners maar de verdediging bleef kalm en met wat kunst- en vliegwerk en geluk bleef de tegentreffer vooralsnog uit. Maar uiteindelijk viel de verdiende gelijkmaker wel. Na een harde voorzet vanaf rechts tikte Willy de bal over de grond binnen (1-1). Dit was ook de eindstand.

Opstelling; Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge (Tiemen Wegman), Twan van ’t Zand (Bas Hempen), Joris de Roo, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman (Mark van de Beld), Bastin Steenbergen (Sven Cazemier), Nico Schulting, Frans Capellen (Vincent Hulst) en Tom Buijtendorp.

Afbeeldingen bij dit bericht