Geschreven op 17 oktober 2021 door .

Zuidwolde – Beilen = 4-1 (2-0)

In een met name in de tweede helft spannende wedstrijd heeft Zuidwolde gewonnen van Beilen met 4-1. Anders dan de uitslag doet vermoeden, heeft Beilen Zuidwolde goed partij gegeven. Zuidwolde had echter het onderdeel scoren beter voor mekaar en heeft zo uiteindelijk terecht gewonnen.

De opening van de wedstrijd was voor Beilen met twee aanvallen, maar er volgde geen echt gevaar hieruit. Na twee minuten kwam er het eerste gevaar van Zuidwolde-kant; Vincent Hulst had een inzet vanaf de linkerkant dat het midden hield tussen een schot en een voorzet en de bal ging net voorlangs. Bij de volgende aanval was het al gelijk raak! Frans Capellen kon vanaf de rechterkant rustig wachten met zijn voorzet op de inkomende Sven Cazemier die de bal netjes binnen werkte, 1-0.
Na 10 minuten was er weer een actie van Frans Capellen over de rechtervleugel, maar zijn voorzet met het linkerbeen kwam achter de instormende spitsen. Hierna had Beilen langdurig balbezit, maar zonder echt gevaarlijk of overtuigend te zijn. Na een half uurtje was er een aanval van Zuidwolde over veel schijven, met uiteindelijk een voorzet over de grond door Nico Schulting, maar de keeper kon er in een uiterste krachtsinspanning nog net bij en voorkwam zo erger. Vlak voor rust werd Tom Buijtendorp (licht) gehaakt binnen de beruchte lijnen. De scheidsrechter kon niet anders dan een strafschop geven. Frans Capellen ging achter de bal staan en via de reservekeeper die er nog knap aanzat, verdween de bal toch in de hoek, 2-0. Dit was ook de ruststand. Geen helft waar je nog jaren over napraat.

In de tweede helft kwam Zuidwolde goed uit de kleedkamer, maar het was Beilen dat de spanning terug bracht in de wedstrijd. Via een goede combinatie over links werd keeper Sjors van der Weide omspeeld en stond het plotseling 2-1. Beilen toonde veerkracht en zette flink druk op het doel van Zuidwolde. Maar tegen de verhouding in (op dat moment) counterde Zuidwolde knap naar de 3-1. Via Sven Cazemier die de bal mooi stifte en zo zijn tweede van de middag noteerde. Hierna nog een corner voor de thuisploeg en via Nico Schulting kwam de bal bij Tom Buijtendorp die een spectaculaire halve omhaal maakte die door keeper halfslachtig werd verwerkt. Helaas kon Frans Capellen er net niet bij om in te tikken. Zoals gezegd, Beilen voetbalde in de tweede helft veel beter dan in de eerste, toen ze er wat flets uitzagen. Beilen begon weer rustig achterin aan een volgende aanval op te bouwen, maar wellicht iets te rustig, want na een knappe interceptie/sliding veroverde Tom Buijtendorp de bal. Hij speelde die vervolgens strak naar Frans Capellen. Hij wist wel raad met dit buitenkansje en ramde de bal in de verre hoek en noteerde zo ook zijn tweede treffer van de middag; 4-1. Zuidwolde kon zich het laatste kwartier de luxe veroorloven om beide doelpuntenmakers voortijdig naar de kant te halen en de wedstrijd rustig uit te tikken. Er werden door de leidsman nog enkele “onnodige” gele kaarten uitgedeeld (voor commentaar op de leiding en de bal wegtrappen nadat er gefloten was) en hij floot vervolgens zonder blessuretijd af. Zuidwolde won zo met 4-1 en Beilen zal zich nog wel eens achter de oren krabben wat er nou mis ging deze middag. Echt veel minder waren ze toch niet.

Opstelling: Sjors vaan der Weide, Mathijs Steenbergen, Twan van ’t Zand, Vincent Hulst, Martijn Spijkerman, Sven Cazemier (Bastin Steenbergen), Frans Capellen (Bas Hempen), Tom Buijtendorp, Joris de Roo, Nico Schulting en Ralph Zantinge.

Afbeeldingen bij dit bericht