Geschreven op 15 mei 2022 door .

Zuidwolde – Emmeloord = 0-4 (0-1)

Zuidwolde verliest andermaal

Opnieuw een deceptie voor de VV Zuidwolde in de thuiswedstrijd tegen SC Emmeloord. Zuidwolde voetbalde best redelijk, maar had de pech dat het in de eerste helft al drie keer moest wisselen. Emmeloord speelde ook niet geweldig, maar Zuidwolde snakte naar adem in de tweede helft. En als je dan eenmaal in de hoek zit waar de klappen vallen, dan heb je ook vaak de pech dat het scheidsrechterkorps bepaalde zaken (lees overtredingen) niet goed inschatten en arrogant wegwuiven.

Emmeloord begon goed met al snel met twee hoekschoppen en na 7 minuten was er een strak schot en de 0-1 lag al in de touwen. Hierna was er een fase waarin de thuisploeg beter was. Twee goede voorzetten van Joris de Roo die eindigden in een hoekschop (waar bijna standaard nooit wat uitkomt bij Zuidwolde). In een volgende aanval werd Bas Hempen op de rand van het doelgebied in de rug gesprongen door de keeper van Emmeloord en hij lag 5 minuten groggy op de grond. De scheidsrechter vond het echter geen overtreding. Zuidwolde drong verder aan, maar na een half uur was er al de tweede noodzakelijke wissel van de thuisploeg. Eerder had Tom Buijtendorp zich verstapt op het warme kunstgras. Nu moest middenvelder Nico Schulting zich laten wisselen na een charge van een Emmeloord speler op zijn enkel.
Vijf minuten voor rust was er een ongelukkige terugspeelbal op de keeper van de gasten die vervolgens (per ongeluk) hands maakte, maar de scheidsrechter zag het weer niet. Zuidwolde voetbalde goed mee ondanks de nodige omzettingen. Op slag van rust een uitval van de blauwen, maar keeper Sjors van der Weide tikte de inzet stijlvol over de lat.

Met een derde noodzakelijke wissel begonnen de roodzwarten vol goede moed aan het tweede bedrijf. Er was eerst een grote kans voor Sander Beuving maar die was de bal kwijt. De volgende aanval was er een sierlijke lob van Bas Hempen over de keeper. Helaas rolde bal net langs de verkeerde kant van de paal. Dit leverde wel een corner op terwijl niemand van Emmeloord er aan zat. Zuidwolde heeft dit seizoen altijd vrij veel doelpogingen nodig voor een succesje en voor de tegenstanders lijkt het omgekeerde; elke aanval is bijna een doelpunt. Immers Emmeloord kwam er voor het eerst uit in de tweede helft en prompt scoren ze (tegen de verhouding in) en verdubbelden zo in de 52e minuut de stand (0-2).
Na een misverstand in de verdediging van Zuidwolde maakte Emmeloord zelfs de 0-3. Alsof het nog niet voldoende was, kregen de gasten erg goedkoop een strafschop na een schwalbe van een Emmeloord-speler op de rand van de 16. Zonder enig gevoel voor decorum floot de leidsman in het geel voor een penalty. Emmeloord scoorde onberispelijk in de rechterhoek (0-4). De wedstrijd was hiermee gespeeld en Zuidwolde kon andermaal zijn wonden likken.

Zuidwolde heeft volgende week vrij en dat is misschien wel goed ook met alle blessures.

Opstelling; Sjors van der Weide, Steven Berghuis, Joris de Roo, Martijn Spijkerman, Nico Schulting (Sander Beuving), Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Vincent Hulst, Bas Hempen, Sven Cazemier en Tom Buijtendorp (Bram Klein).

Afbeeldingen bij dit bericht