Geschreven op 08 mei 2022 door .

Zuidwolde – EMMS = 0-3 (0-2)

Zuidwolde afgetroefd door EMMS

Zuidwolde is vanmiddag zoek gespeeld door een goed voetballend EMMS. Natuurlijk is het lastig voetballen tegen soms 12 man, maar daar kan Zuidwolde zich niet volledig achter verschuilen. Het leek wel of het heilige vuur ontbrak bij Zuidwolde; de echte wil om te winnen. De gasten hadden in het eind van de tweede helft nog grote kansen om de score te verhogen, maar verzuimden daarin.

Op voorhand zou het een lastige wedstrijd worden voor Zuidwolde tegen de mannen uit Slagharen met twee ex-VV Hoogeveen spelers in de gelederen. Bovendien zijn de meeste geblesseerde spelers weer terug bij hen, behalve Glenn ter Wielen. Zuidwolde speelde in het blauwwit omdat de uit-tenues van EMMS zwart zijn en dat lijkt weer te veel op het roodzwart van Zuidwolde.

De eerste aanval van de gasten ging via hun rechteraanvaller. Hij kon doorstomen zonder dat hem een strobreed in de weg werd gelegd door (g)een back in de buurt. Laatste man Mathijs Steenbergen kneep naar links, maar uit de voorzet viel de 0-1. Na 10 minuten een pegel van de roodwitten, maar die werd via Sjors van der Weide over de lat èn ballenvanger getikt bovenop de rode scooters van de bezoekers.

De eerste hoekschop van Zuidwolde werd door EMMS weggewerkt en vervolgens plaatsten ze een scherpe counter die eindigde in het zijnet. Zuidwolde schoot hierna ook in het zijnet na een voorzet van Steven Berghuis. Na een half uur scoorde Zuidwolde de 1-1 door Tom Buijtendorp die duidelijk achter de verdediging wegkwam. Maar we kennen de grensrechter, die vlagde onterecht (net als in de heenwedstrijd), dus afgekeurd.
De volgende doelpoging van de blauwwitten was een schot van bijna de middenlijn; Frans Capellen zag dat de keeper voor zijn doel stond en probeerde zijn specialiteit. Maar de doelman was op tijd terug en tikte over. Vijf minuten voor rust maakten de gasten de 0-2 door een hard schot dat onhoudbaar was voor een keeper.

De tweede helft was nauwelijks begonnen of de thuisploeg kreeg al een psychologische dreun te verwerken. Een speler van EMMS kon alleen gestopt worden ten koste van een gele kaart op de rand van de 16. De vrije trap ging in de muur, maar in tweede instantie in de linkerhoek, 0-3.
Zuidwolde deed zijn best en kwam hierna een paar keer voor het doel met een volley van Joris de Roo naast en bij een volgende aanval schoot hij op de doelman. De wedstrijd werd wat grimmiger en de scheidsrechter liet na veel kleine overtredingen gewoon door spelen. EMMS kwam een kwartier voor tijd een op een voor de keeper, maar Sjors van der Weide hield zijn benen gesloten en de speler scoorde niet. De volgende aanval van de gasten eindigde tegen de onderkant van de lat. De roodwitten teisterden ook nog de paal nadat Sjors van der Weide in eerste instantie redding bracht.

Zo was het een erg teleurstellende middag voor een erg lief VV Zuidwolde dat zich eenvoudig naar de slachtbank liet leiden.

Opstelling: Bastin Steenbergen (Bram Klein), Sjors van der Weide, Frans Capellen, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Bas Hempen (Jur Dekker), Nico Schulting (Jasper Jabben), Ralph Zantinge, Tom Buijtendorp en Joris de Roo.

Afbeeldingen bij dit bericht