Geschreven op 27 september 2020 door .

Zuidwolde – EMMS = 3-1 (0-0)

Zuidwolde gelukkige winnaar

Onder de klanken van de nieuwe speaker Verena werden de gasten uit Overijssel welkom geheten. Zuidwolde speelde deze thuiswedstrijd in het blauw, maar dat maakte vooralsnog weinig indruk. EMMS speelde fris van de lever en de eerste echte doelpoging van hun zeilde over de kruising. EMMS beschikt over enkele goede voetballers zoals voorin de snelle Glenn ter Wielen (liep erkende hardlopers van Zuidwolde er gewoon uit). Ook laatste man Bastiaan Anbergen speelde erg sterk (en gelukkig voor Zuidwolde was broer Jord nog geblesseerd). Bij EMMS viel Erik Kosse ook al binnen 10 minuten uit en werd gewisseld. Toch had EMMS ondanks dat gemis het betere van het spel. Zuidwolde kon zo nu en dan een counter plaatsen, maar de voorzetten van zowel van links als rechts waren niet goed.
EMMS had na 25 minuten een scherpe voorzet vanaf rechts, maar papa Mark plaatste een goede sliding en gleed de bal tot hoekschop. Tom ging even later tussen twee man op het doel af, maar kwam niet tot een goed schot. Vlak voor rust was er een harde pegel van Steven recht op de vuisten van de keeper. Ook Bastin had nog een hard schot op het doel, maar de keeper stond weer goed. In de laatste seconden voor rust was er een enorme kans voor de gasten. Het harde schot over de grond ging langs keeper Sjors maar ook langs de linkerpaal. Zuidwolde mocht bepaald niet klagen dat het met 0-0 ging rusten.

Gelijk vanaf de aftrap verscheen er een geheel ander Zuidwolde op het kunstgrasveld. Vanaf rechts was er een voorzet van Frans en de bal bleef hangen bij de tweede paal tussen twee EMMS-spelers en Steven knalde attent van dichtbij raak, 1-0. Zuidwolde speelde nu met flair en zelfvertrouwen. Even later een gigantisch afstandsschot van Joris, maar deze ging net naast. Na 10 minuten volgde de mooiste combinatie van de wedstrijd. EMMS werd even scheel getikt; de bal ging razendsnel van Tom naar Steven en Frans kopte uit een lastige hoek de 2-0 binnen. EMMS liet in het vervolg zien dat ze nog steeds goed konden voetballen. Via een mooie lob vanaf de rechterkant maakte Jorunn Kleinheerenbrink de aansluitingstreffer. Bijna gelijk daarna werd via een voorzet vanaf links de bal knap voor de uitkomende keeper van Zuidwolde ingekopt. Maar de 2-2 kwam niet in de boeken, want buitenspel.
Tegen het einde van de wedstrijd besliste Zuidwolde de strijd in hun voordeel. Na goed doorzetten via een combinatie tussen Nico en Frans maakte Tom recht door het midden keihard de 3-1. Even later floot de pas 21-jarige scheidsrechter voor het einde. Op basis van de tweede helft verdiende Zuidwolde wel om te winnen.

Opstelling. Sjors vd Weide, Frans Capellen, Mathijs Steenbergen, Bastin Steenbergen (Sven Cazemier), Nico Schulting, Joris de Roo (Martijn Spijkerman), Tom Buijtendorp, Steven Berghuis, Mark vd Beld, Ralph Zantinge en Mitchell Krikken.

Afbeeldingen bij dit bericht