Geschreven op 19 september 2021 door .

Zuidwolde 1 - Achilles 1894 1 = 0-2 (0-0)

Zuidwolde op doelsaldo uit de beker.

Zuidwolde heeft zichzelf in de eerste helft tekort gedaan door niet te scoren, ondanks een handvol goede kansen en veel hoekschoppen. In de tweede helft voerde Achilles de druk steeds verder op en scoorden ze twee doelpunten in werkelijk de laatste minuut van de wedstrijd. Zo vliegt Zuidwolde, een beetje sneu, op doelsaldo uit het toernooi.

Zaterdagavond de laatste poulewedstrijd van de districtsbeker en voor Zuidwolde was de doelstelling even duidelijk als eenvoudig: niet verliezen. Aangezien tegenstander Achilles al geplaatst was, hoop je natuurlijk dat ze het een beetje rustig aan doen. Zo zat de spits met de fantastische naam Romario bij Ajax op de tribune en werden enkele spelers die licht geblesseerd waren gespaard.
Onder leiding van scheidsrechter mevrouw De Jong startte Zuidwolde voorzichtig. Er was zeker enig respect te bespeuren voor Achilles. Maar na een kwartier volgde de eerste corner maar deze werd weggekopt door een verdediger. Hierop nog een corner van de andere kant, maar die was te hard. Na 20 minuten was er een puike voorzet op Steven Berghuis die de bal terug kopte op Martijn Spijkerman, maar zijn kopbal was niet krachtig genoeg.
Inmiddels volgende er nog een aantal corners, maar Achilles had de zaakjes verdedigend goed voor elkaar en kopte alles weg. Dan maar over de grond. Na half uur was er een goede kans voor middenvelder Martijn Spijkerman, maar hij stuitte op de goede keeper. Achilles daarentegen had het vizier niet op scherp. Ze speelden wat nazomeravondvoetbal en de schoten op doel gingen zelfs over de hekken van de ballenvangers. Zo geleidelijk aan groeide het besef bij Zuidwolde dat er misschien toch wat te halen viel deze avond. Tom soleerde door de verdediging en frommelde de bal uit de handen van de keeper en deponeerde deze in het lege doel. Maar de scheidrechter kon dit niet door de vingers zien en floot af. Vincent Hulst stoomde nog op langs de lijn, maar ook hij stuitte ook op de keeper.
Vlak voor rust was er nog een voorzet van Tom Buijtendorp op de meegelopen Steven Berghuis, maar hij aaide de bal. De ruststand was derhalve 0-0, maar hier baalde Zuidwolde (achteraf) dus wel een beetje van.

Na rust begon Achilles gelijk met een waarschuwing wat hun intenties waren in de tweede helft; een strak schot knalde op de bovenkant van de lat. Achilles heeft goede voetballers en ze combineerden vlot, maar Zuidwolde beet zich goed vast in de tegenstander. In een uiterste poging een afgeslagen bal binnen te houden, kreeg Tom Buijtendorp een krampaanval, maar gelukkig kon hij verder. Het laatste deel van de wedstrijd deed denken aan die van vorige week tegen WKE. Zuidwolde werd terug gedrongen. Achilles nam het heft in handen en er volgden diverse schoten op doel, maar Sjors tikte over of had ze klem.

Onder de invallende duisternis draaide Achilles de duimschroeven verder aan en Zuidwolde kwam er nog maar sporadisch uit en was niet meer echt gevaarlijk. Net al je voorzichtig aan een gelijkspel begint te denken (we schrijven de 90e minuut), knalt Achilles de 0-1 strak in de rechterhoek. Gelijk daarop volgde ook nog de 0-2. De dienstdoende scheidsrechter kende weinig clementie met Zuidwolde en trok geen blessuretijd bij ondanks diverse wissels en blessure behandelingen. Zuidwolde kreeg zo geen tijd om evt. nog een tegentreffer te produceren. Maar of dat er echt in had gezeten..

Na de wedstrijd werd Mark van de Beld nog gehuldigd. Mark heeft inmiddels meer dan 400 caps voor de VV Zuidwolde gespeeld, voorwaar geen kleine prestatie. Van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal!

Opstelling Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Twan van ’t Zand (Tiemen Wegman), Ralph Zantinge, Bastin Steenbergen (Sven Cazemier), Martijn Spijkerman, Vincent Hulst, Nico Schulting (Mitchell Krikken). Frans Capellen, Tom Buijtendorp (Mark van de Beld) en Steven Berghuis.

Afbeeldingen bij dit bericht