Geschreven op 11 november 2018 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Asser Boys 1 = 2-1 (1-1)

Dik verdiende driepunter Zuidwolde

Bij rust had Zuidwolde al op een comfortabele 3-0 voorsprong moeten staan. Nu werd het kort voor rust 1-1 door een benutte strafschop van Asser Boys-goaltjesdief René Westerveen. Mentaal knokte Zuidwolde zich in de tweede helft terecht naar een verdiende 2-1 overwinning. Man of the match Mathijs Steenbergen streepte met een ziedend schot van 35 meter afstand van de goal Zuidwolde naar een dik verdiende 2-1 zege op Asser Boys. Door deze zege heeft Zuidwolde de aansluiting gevonden naar de middenmoot in de 2e klasse L.

Sterke start Zuidwolde

Vanaf de eerste minuut dicteerde Zuidwolde de wedstrijd. In die fase werden kansen gecreëerd door Martijn Spijkerman en Bastin Steenbergen. In de 18e minuut brak Steven Berghuis door, maar werd dubieus afgevlagd vanwege offside. Het bleek uitstel van executie. Nog geen minuut later werd Steven Berghuis in het strafschopgebied onderuitgehaald. Stef Raben toonde zich koelbloedig vanaf de stip en gaf doelman Marvin Bodde geen enkele kans (1-0).

Kans op kans Zuidwolde - strafschop Asser Boys

Zuidwolde leek de wedstrijd al voor de rust af te maken. Bastin Steenbergen, Wessel Buning, Steven Berghuis en Sven Cazemier kregen meerdere grote kansen om de wedstrijd vroegtijdig te beslissen. Het werd steeds net niet. Vanuit het niets counterde Asser Boys in de 35e minuut onverwacht naar de goal van Sjors van der Weide, waarbij een van de aanvallers licht getoucheerd werd binnen de beruchte krijtlijnen. De terecht toegekende strafschop werd feilloos binnen geschoten door goaltjesdief René Westerveen (1-1).

Sterke intenties Zuidwolde

Zuidwolde liet zich bepaald niet kisten en ging - ook na de thee - op jacht naar de overwinning. Nadat René Westerveen nog een goede mogelijkheid voor de Assenaren om zeep had geholpen creëerde Zuidwolde kans op kans. Een pegel van Steven Berghuis ging net naast en ook een strakke schuiver van Bas Hempen kon doelman Bodde ternauwernood keren. Vervolgens ging een inzet van Asser Boys invaller Dico de Waal voorlangs de goal van doelman Sjors van der Weide.

Kansen Steven Berghuis

Na een prima assist van Stef Raben teisterde Steven Berghuis in de 59e minuut de bovenlat boven doelman Bodde. Ook daarna kreeg Steven Berghuis een tweetal goede mogelijkheden om te scoren, maar het werd hem net niet. Nadat Sven Cazemier, Steven Berghuis en Mathijs Steenbergen prima mogelijkheden kregen leek de wedstrijd op een gelijkspel uit te draaien.

Pegel Mathijs Steenbergen

In de 85e minuut viel de beslissing in dit duel. Mathijs Steenbergen pegelde vanaf 35 meter onverwoestbaar raak. Een prachtige 2-1 spatte tegen de touwen. Deze voorsprong gaf Zuidwolde niet meer uit handen. Zuidwolde was de terechte winnaar van dit duel.

Opstelling Zuidwolde: Sjors v.d. Weide, Mark v.d. Beld, Martijn Spijkerman, Cedric Jansen (Ralph Zantinge), Bas Hempen (Chiel Dekker), Bastin Steenbergen, Sven Cazemier, Stef Raben, Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis, Wessel Buning (Joris de Roo).

Man v.d. wedstrijd: Mathijs Steenbergen