Geschreven op 15 augustus 2021 door .

Zuidwolde 1 - SVV '04 = 6-0 (3-0)

Keurige overwinning van VV Zuidwolde

Op de dag dat Der Bomber der Nation, Gerd Müller overleed, speelde Zuidwolde zijn eerste oefenwedstrijd van het nieuwe seizoen tegen het een klasse lager spelende SVV’04 uit Schoonebeek. Na 5 minuten was er de eerste grote kans voor de thuisploeg. Steven Berghuis zette Vincent Hulst vrij voor de keeper maar diens bekeken lob kwam op het dak van het doel. Zuidwolde deelde deze middag de lakens uit, dat was duidelijk. Na 10 minuten een verre trap van de keeper Sjors van der Weide. Vincent legde de bal bij Tom Buijtendorp neer. Maar deze kon niet binnen werken omdat hij flink werd gehinderd. De corner hierna werd door Mathijs Steenbergen naast gekopt.
Na een kwartier kwam de verdiende voorsprong. Vincent schoot vanaf links bekeken in de verre hoek, hoewel de keeper er met de vingertoppen nog aan zat (1-0). Een minuut later ging hij weer op de keeper af, maar werd afgevlagd.
Dankzij een raamwerk van sterkhouders zoals aanvoerder Mathijs Steenbergen, Steven Berghuis en Mark van de Beld passen nieuwelingen zich moeiteloos in in het eerste. Vincent was met zijn grote stappen en bijbehorende snelheid voortdurend een gevaar voorin. Ook nieuweling Jur Dekker (broer van Chiel) speelde een solide partij. Na 25 minuten was er de onvermijdelijke drinkpauze. De trainer van SVV had zo even tijd om wat aanwijzingen te geven aan zijn jonge ploeg.
Na een half uur draaide Tom zich fantastisch vrij in de middencirkel en liet iedereen zijn hakken zien. Zijn pass op de meegelopen Vincent verdiende een beter lot; helaas stuitte hij op de keeper. Even later een actie vanaf rechts via Robin Comello en Vincent Hulst. Deze gaf voor op Tom die de bal iets achter zich kreeg. Toch frommelde hij hem er knap in à la Gerd Müller in zijn beste dagen, 2-0. Mathijs had hierna nog een dieptepass in huis op Tom maar zijn actie eindigde met een schot net over. Wellicht had hij hem ook opzij kunnen leggen. SVV kwam voor rust een paar keer voor het doel van Zuidwolde, maar keeper Sjors reageerde zoals we dat van hem kennen; uiterst kalm en efficiënt.
Vlak voor het rustsignaal soleerde Tom in de 16 meter en werd door de keeper neergelegd. Strafschop. Hij nam hem zelf à la Johan Neeskens; kiezelhard en door het midden. Hoewel de keeper er weer met de vingertoppen aanzat, werd het toch 3-0. Dit was ook meteen de ruststand.
In de tweede helft betraden maar liefst 5 nieuwe spelers het veld. Dit waren Bas Hempen, Joris de Roo, Jarno Bruins Slot, Twan van 't Zand en Mitchell Krikken. Met de onvermoeibare Steven Berghuis in de spits ging Zuidwolde op zoek naar meer doelpunten. Al gauw tikte Nico Schulting de 4-0 binnen. Hierna kreeg de thuisploeg twee vrije trappen vanaf ongeveer 20 m', maar deze gingen er niet in (een over en een knappe redding in de uiterste hoek door de keeper). Ook SVV had flink gewisseld en meestal komt dit niet ten goede aan de wedstrijd. Maar het bleef een vermakelijk potje met Zuidwolde als bovenliggende partij. Na de tweede drinkpauze kwam er een erg hoge voorzet die door Joris op waarde werd geschat en hij prikte het leer precies aan de goede kant van de linkerpaal, 5-0. Vlak voor tijd liet Tom nog even zijn exceptionele klasse zien. Hij omspeelde iedereen, inclusief de keeper en maakte het halve dozijn vol.

Basisopstelling: Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Sjors van der Weide, Vincent Hulst, Mark van de Beld, Tom Buijtendorp, Robin Comello, Jur Dekker en Nico Schulting.

Afbeeldingen bij dit bericht