Geschreven op 12 november 2021 door .

Zuidwolde- GAVC = 1-1 (0-0)

VV Zuidwolde thuis niet langs GAVC

In een voor Zuidwolde teleurstellende wedstrijd die gekenmerkt werd door forse overtredingen en blessures, is de thuisploeg blijven steken op een gelijkspel. GAVC verdedigde goed en gegroepeerd en Zuidwolde had moeite om er doorheen te komen. In de tweede helft kwam Zuidwolde eindelijk op voorsprong en hing de 2-0 in de lucht, maar onverwacht viel de gelijkmaker en lagen er zelfs kansen voor de bezoekers op de overwinning.

Na de afgelasting van zondag 2 oktober jl., werd de wedstrijd doordeweeks ingehaald en wel op woensdagavond 10 november. De wedstrijd begon met 1 minuut stilte ivm de onlangs overleden Jans Klomp. Ook speelde Zuidwolde met rouwbanden.
Na 5 minuten was er het eerste wapenfeit; een mooie voorzet van Steven Berghuis en een kopbal van Tom Buijtendorp, maar de bal was niet te moeilijk voor de keeper. In de 9e minuut een lange bal op Frans Capellen, maar hij raakte de bal niet zuiver. Na een kwartier moest aanvoerder Mathijs Steenbergen zich laten wisselen vanwege een blessure. GAVC verdedigde goed en Zuidwolde oogde vrij tandeloos. In de loop van de eerste helft kon GAVC zich wat onttrekken aan de handbal-omsingeling door Zuidwolde en werd een paar keer gevaarlijk. Zo kabbelde de eerste helft voorbij. Tot 5 minuten voor rust. Een harde voorzet van Frans Capellen verdween via de kluts door een eigen speler van GAVC over de achterlijn. De corner werd door Bas ineens op het doel geschoten. De keeper kon hem eruit tikken ten koste van weer een corner. Hieruit een gigantische pegel van Vincent Hulst die ternauwernood door de keeper werd over getikt. Maar goed, ondanks een licht overwicht was de ruststand zoals de wedstrijd was begonnen. GAVC speelde vrij hard tegen/op het randje. Vincent kreeg vlak voor rust tijdens een rush langs de lijn een ferme tik op de enkel. De scheidsrechter zag dit niet (of wilde het niet zien) en de grensrechter deed of zijn neus bloedde. Waarom een scheidsrechter altijd denkt dat hij een wedstrijd zonder gele kaarten moet proberen uit te laten spelen is mij een raadsel. Vorige week was dit duidelijk ten nadele van Zuidwolde en nu ook weer. Pas na veel overtredingen en blessures wordt er eindelijk geel uitgedeeld. Om dan vervolgens voor elke overtreding geel te geven.
Na rust met inmiddels twee wissels door blessures begonnen beide ploegen vrij voorzichtig met aftastend spel. Maar na 10 minuten in de tweede helft was er een splijtende pass van Frans Capellen door het midden op Tom Buijtendorp die verwoestend uithaalde, 1-0. Bij een volgende aanval was er een aanslag op de benen van Frans Capellen die zo verstandig was op te springen. En na weer een volgende overtreding op Tom Buijtendorp gaf de zwak leidende scheidsrechter eindelijk geel (waar hij dat al veel eerder had moeten doen). Maar GAVC bleef lachend de botte bijl hanteren. Het spel werd door het doelpunt nu wat opener en Frans Capellen krulde nog een bal rakelings over de kruising. Bij de volgende aanval ging Joris de Roo mee naar voren en uit diens voorzet kopte Frans net over. Zoals in de opening gezegd, waren er grote kansen om de voorsprong uit te bouwen. Maar net als je het niet verwacht , maakt GAVC uit het niets de gelijkmaker (1-1). Het laatste kwartier was GAVC nog behoorlijk gevaarlijk en moest Zuidwolde op haar beurt een paar keer aan de noodrem trekken ten koste van twee gele kaarten. Al met al een vrij frustrerende avond voor Zuidwolde; blessures, gele kaarten en 1 schamel punt.

Opstelling; Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen (Martijn Spijkerman), Tiemen Wegman, Bastin Steenbergen, Frans Capellen, Joris de Roo, Vincent Hulst (Peter Nijboer), Steven Berguis, Tom Buijtendorp, Ralph Zantinge en Bas Hempen (Mark Tiggelaar).

Afbeeldingen bij dit bericht