Geschreven op 29 december 2019 door Bert Brontsema

Zuidwolde naar 1/4-finale PW-toernooi

Zuidwolde plaatst zich overtuigend voor 1/4-finale PW-toernooi

Duel tegen Avereest (0-1 winst)

In een weer bomvolle Wessels Boerhal te Zuidwolde plaatste vv Zuidwolde zich gisteravond overtuigend voor de kwartfinale van het prestigieuze Protos Weering-toernooi. In haar eerste wedstrijd won Zuidwolde met 0-1 van Avereest door een treffer in de 14e minuut van Ouren Nikkels. Naaste tegenstanders SVZ uit Zeijen en ZZVV hadden beiden hun eerste wedstrijd overtuigend met 6-0 gewonnen van MVV '69 uit Hellendoorn.

Match of the day - duel tegen ZZVV (1-3 winst)

In het tweede duel kwam Zuidwolde uit tegen ZZVV en dit duel kun je in deze contreien beslist de wedstrijd van het jaar noemen. Gisteravond was er maar een ploeg die recht had op de overwinning en dat was andermaal Zuidwolde met een hoofdrol weggelegd voor Tom Buijtendorp. In de 6e minuut bracht hij de stand op 0-1 voor Zuidwolde en had de betere kansen in dit duel, maar moest zeker verdacht zijn op gevaarlijke tegenaanvallen van ZZVV. In de 18e minuut vergrootte Zuidwolde haar voorsprong naar 0-2, door andermaal een goal van Tom Buijtendorp. Na een sterke interceptie van Ouren Nikkels scoorde Martijn Spijkerman in de 22e minuut de beslissende 0-3. In de laatste minuut scoorde Joël Huiskes de eretreffer voor ZZVV. Eindstand: een 1-3 zege voor Zuidwolde.

Eclatante zege op MVV'69 (4-0 winst)

In haar derde duel kwam Zuidwolde uit tegen MVV'69 uit Hellendoorn. Min of meer de zwakste tegenstander in deze poule. Toch moet gezegd worden, dat de Hellendoorners gaandeweg deze toernooironde steeds beter in hun ritme kwamen. Hun eerste twee duels verloor men beide met 6-0 tegen SVZ en ZZVV. In hun derde duel tegen Avereest moesten de Bruggedraaiers uit Balkbrug de uiteindelijk 0-1 overwinning min of meer letterlijk voor de poorten van de Hel(lendoorners) wegkapen en zowaar kreeg MVV'69 in dat duel kansen op een gelijkspel. Zover kwam het echter niet. Zuidwolde was dan ook gewaarschuwd voor deze tegenstander. Het team Zuidwolde was echter goed bij de les en won uiteindelijk dik verdiend met 4-0. Na een fraaie combinatie tussen de gebroeders Steenbergen knalde Frans Capellen al in de 4e minuut de 1-0 tegen de touwen. Vervolgens knalde Tom Buijtendorp in de 9e minuut hoog in de touwen raak (2-0). In de 12e minuut schoot Frans Capellen andermaal raak (3-0), waarna Ouren Nikkels - op aangeven van Bastin Steenbergen - in de 18e minuut de eindstand op 4-0 bracht.

Statistische remise tegen SVZ (1-1)

Door de 4-0 zege op MVV'69 was Zuidwolde inmiddels geplaatst voor de kwartfinale. Tegenstander SVZ had echter - voorafgaande aan het duel tegen Zuidwolde - wel degelijk nog kansen op plaatsing voor de kwartfinale (via een van de beste 3e plaatsen). Er moest dan echter wel gewonnen worden van Zuidwolde. Er ontstond dan ook een duel, waarbij het voor de een (Zuidwolde) het niet meer zo hoefde en de ander (SVZ), die er alles aan deed om zich alsnog te plaatsen. De Zeijenaren lieten deze avond goed verzorgd technisch positiespel zien en hadden hun eerste duel overtuigend met 6-0 gewonnen van MVV'69. Hun tweede duel tegen Avereest ging in de slotfase nipt met 2-3 verloren. Ook in hun derde duel ging SVZ nipt met 2-1 tegen ZZVV onderuit.

In het duel tegen Zuidwolde deed men er alles aan om te winnen. Desondanks kwam Zuidwolde op een 1-0 voorsprong door andermaal een treffer van Tom Buijtendorp. De betere kansen waren voor Zuidwolde, doch de roodzwarten hadden hun vizier in dit slotduel echter niet meer op scherp staan. Zo bleef het dan ook lang 1-0 voor Zuidwolde. In de slotseconden wist SVZ alsnog de gelijkmaker te scoren (1-1).

Door deze resultaten waren Zuidwolde en ZZVV beiden geplaatst voor de kwartfinale. Donderdag 2 januari 2020 speelt Zuidwolde in de kwartfinale in Sporthal de Citadel te Dedemsvaart tegen:

Hardenberg '85           (2e in haar poule achter winnaar Bergentheim)

EMMS                         (2e in haar poule achter Lutten)

Fit Boys                      (3e in haar poule achter winnaar Beilen en GOMOS)

Elim                            (winnaar van het P/W-toernooi 2017/2018 en in de huidige editie winnaar van haar pouleronde, met als nr. 2 Dedemsvaart)

Kortom, allemaal weer mooie tegenstanders en zeker de moeite waard om deze duels donderdag 2 januari a.s. te aanschouwen in Dedemsvaart.

Er rijdt een bus naaar Dedemsvaart, opgave via Gilian van der Heide 06-132 63 012 kosten € 5,- pp vertrek ca 17.30 uur, kantine open vanaf 17.00 uur.