Geschreven op 07 november 2021 door .

Zuidwolde - Oerterp = 2-0 (0-0)

Zakelijke overwinning voor VV Zuidwolde

In een matige wedstrijd heeft Zuidwolde verdiend gewonnen van Oerterp. In een tijdsbestek van minder dan 5 minuten direct na de rust maakte de thuisploeg het onderscheid. Hierna waren er nog voldoende kansen aan beide kanten, maar gescoord werd er niet meer.

Na 12 minuten ontbrandde de wedstrijd in de stromende regen na een een-twee van en schot door dezelfde Joris de Roo op de linkerpaal. Hierop een uitval van Oerterp, maar hun schot ging rakelings naast. Even later enkele scrimmages voor het doel van Oerterp, maar de keeper redde telkens bekwaam. In de 20e minuut kreeg Zuidwolde een vrije trap na een overtreding op Tom Buijtendorp. Steven Berghuis knalde de bal helaas over.
Na een haf uurtje werd dezelfde Steven Berghuis weggestuurd over de linkervleugel, maar zijn strakke voorzet werd naast gegleden door Frans Capellen. De volgende aanval eindigde met een schot van Tom Buijtendorp precies in de handen van de doelman. Hierna een aanval via Frans Capellen en zijn schot kon de keeper niet klemmen. Tom Buijtendorp kon er net niet bij en de inkomende Steven Berghuis tikte de bal hierna net over de kruising. Zuidwolde had een (licht) overwicht, maar Oerterp bleef ook gevaarlijk, meestal via hun aanvoerder. En ze hadden ook een behoorlijk aantal hoekschoppen. De dienstdoende scheidsrechter weigerde geel te geven in de eerste helft, waar dat soms wel op zijn plaats was. Daardoor slopen er wat irritaties in het veld. Gelukkig was de rust daar om de gemoederen te laten zakken.

Na rust was er een hoekschop die door Bas Hempen mooi voor het doel werd geslingerd en vervolgens door Tom Buijtendorp werd ingekopt, 1-0.  Oerterp wilde hierop gelijk gelijk maken, maar via een interceptie kwam de bal bij Steven Berghuis die via een splijtende pass Frans Capellen bereikte. Hij ramde de bal mooi tussen twee man langs de grabbelende keeper en zo stond er plots al de 2-0 op het scorebord. Zo waren er in een tijdsbestek van nog geen vijf minuten twee goals, waar dat in de eerste helft niet lukte.
Oerterp ging hierop erg aanvallend spelen met de keeper ver voor de eigen 16. Na 65 minuten was er een voorzet van de erg goed spelende Steven Berghuis vanaf de achterlijn, maar Tom Buijtendorp kon net niet zijn tweede maken ten koste van een hoekschop. De tweede helft was het aanschouwen aanzienlijk meer waard dan de eerste. Ondanks de voorsprong zat de overwinning nog niet in de tas van Zuidwolde. Zo kwamen ze goed weg na een handsbal in de eigen 16, maar de scheidsrechter wuifde het weg. De aanval hierna ging de bal via een aantal schijven voor de tweede keer op de linkerpaal, nu via Frans Capellen. In de 82e minuut nog een leep kopballetje van Frans Capellen op Joris die Roo die in een fair duel met de keeper in aanraking kwam. De inzet ging net over trouwens.
Oerterp kreeg nog een paar goede kansen, maar ze hadden geen geluk deze middag. Zuidwolde voetbalde soms wat nonchalant en Oerterp zat er vaak met een voetje tussen om de opbouw te verstoren. In de laatste minuut weigerde de leidsman ook geen penalty aan Zuidwolde te geven nadat de keeper Tom Buijtendorp (licht) haakte. In de uiterste blessuretijd was er nog een vrije trap voor Oerterp vanaf 18 m’. De nr. 8 krulde de bal richting de rechter bovenhoek, maar Sjors van der Weide liet zijn keeperskwaliteiten zien en tikte de bal tot corner. Zo bleef het bij 2-0; al met al een terechte overwinning.

Opstelling: Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen, Joris de Roo, Ralph Zantinge, Vincent Hulst, Steven Berghuis (Twam van ‘t Zand), Bas Hempen (Martijn Spijkerman), Bastin Steenbergen, Frans Capellen, Tiemen Wegman en Tom Buijtendorp.

Afbeeldingen bij dit bericht