Geschreven op 21 januari 2018 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - GOMOS 1 = 3-3 (2-1)

Nuttige oefenpartij - jeugd laat zich gelden

Ter voorbereiding op de 2e competitiehelft speelden beide teams een meer dan nuttige oefenpartij. GOMOS is de revelatie van de 2e klasse K en is gelet op het aantal verliespunten medekoploper in haar klasse. Zuidwolde speelt in de 2e klasse L en is daarin middenmotor. Tegenstander GOMOS uit Norg komt uit een moeilijke periode en is vanuit de 4e klasse in drie seizoenen teruggekeerd naar de 2e klasse. GOMOS doet dit ook met veel jeugdig talent. Zuidwolde ging deze wedstrijd ook in met de nadruk op het inbrengen en spelen met jeugdige talenten. Er was dan ook sprake van een meer dan interessant duel, waarbij eenieder zich - getuige ook de 3-3 einduitslag - winnaar mocht noemen. Met name het publiek kwam in dit boeiende duel met 6 doelpunten volledig aan haar trekken.

Sjors van der Weide goed meevoetballende doelman

Zuidwolde startte dit duel met A-junior Sjors van der Weide op de goal. Sjors van der Weide ontpopte zich - voor zijn team - als een vertrouwde sterk meevoetballende keeper. Mede hierdoor kon Zuidwolde sterk opbouwend voetbal op de "kunstgrasmat" brengen. Al vroeg in de wedstrijd kwam Zuidwolde - na balverlies bij GOMOS - op voorsprong. In de 7e minuut bracht de sterk spelende en bepalende middenvelder Stef Raben spits Frans Capellen in stelling. Diens inzet was de doelman van GOMOS te machtig (1-0).

Gelijkmaker Ricardo Smit

GOMOS bleef bepaald niet bij de pakken neer zitten en kreeg ook de nodige kansen. In de 27e minuut kwamen "de Norgers" langszij via Ricardo Smit. Hij strafte balverlies bij Zuidwolde genadeloos af (1-1). GOMOS leek vervolgens de wedstrijd naar zich toe te trekken, maar het was ZUIDWOLDE dat in de laatste fase van de 1e helft opnieuw op voorsprong kwam. Via goed teamwork van Frans Capellen en Robin Steenbergen werd Stef Raben in de 36e minuut van de wedstrijd op de 16-meter in stelling gebracht. Zijn technisch gave inzet liet de GOMOS-doelman volstrekt kansloos (2-1). Kort voor rust viel Stefan Liezen uit. Hij werd vervangen door de 17-jarige Sven Cazemier.

Jeugdige Joris de Roo en Cedric Jansen vallen goed in

In de 2e helft bracht Zuidwolde drie wissels toe. Vaste keeper Jelmer Timmer kwam in het veld voor de goed keepende Sjors van de Weide. De 18-jarige Joris de Roo kwam in het veld voor Frans Capellen en Cedric Jansen verving Leon Schoemaker. Doelman Timmer begon moeilijk aan de 2e helft en had in de 1e minuut "een mazzeltje" nodig om geen tegentreffer te incasseren. Aan de andere kant verraste "youngman" Joris de Roo bijna de GOMOS-doelman. Zijn harde en strakke schuiver leverde net geen goal op.

Gelijkmaker Joris Adams

Het duel kreeg in de 52e minuut een boeiend vervolg, nadat een van de voorwaartsen van GOMOS in het 16-meter-gebied van Zuidwolde onderuit was gehaald. Hoewel doelman Jelmer Timmer in de goede hoek lag benutte het jonge GOMOS-talent Joris Adams de hieruit volgende strafschop (2-2).

Sven Cazemier sterke "as-speler"

De jeugdige Sven Cazemier ontpopte zich bij Zuidwolde als een sterke pion op het middenveld van Zuidwolde. Als "Dreh- und Angelpunkt" was hij medebepalend voor de aanvallende intenties van Zuidwolde. In de 64e minuut leek hij een beloning te krijgen voor zijn sterk spelende spel te krijgen. Zijn inzet ging echter net naast het doel van de kansloze GOMOS-doelman.

Treffer Ivo Drenth

Kort daarop leek GOMOS het duel definitief naar zich toe te trekken door een prima counter-treffer van Ivo Drenth (2-3).

Gelijkmaker Stef Raben

Zuidwolde toonde vervolgens veerkracht door de wedstrijd weer naar zich toe te trekken. In de 71e minuut beloonde een sterk spelende Stef Raben zichzelf en zijn team door de gelijkmaker aan te tekenen. Goed wegdraaiend plaatste hij een zuiver schot, die via de binnenkant paal in het doel belandde (3-3). Beide teams gingen vervolgens nadrukkelijk op jacht naar de winst. Bij Zuidwolde kreeg met name de gedreven Sven Cazemier nog een goede mogelijkheid om te scoren. Gescoord werd er niet meer. Eindstand van dit boeiende duel (3-3).

Komende dinsdagavond speelt Zuidwolde een oefenwedstrijd in Ommen tegen OVC '21, uitkomend in de 3e klasse C.