Geschreven op 06 mei 2018 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1 = 1-1 (0-0)

Zwaarbevochten punt Zuidwolde

Man of the match bij Zuidwolde doelman Jelmer Timmer hield Zuidwolde heel lang op de been. Lemelerveld-spits Teun in de Wal moet zo ongeveer een punthoofd gekregen hebben van Zuidwolde-doelman Jelmer Timmer. Teun in de Wal kreeg vele kansen om een sterk spelend Lemelerveld al ver voor het verstrijken van het einde van de wedstrijd op winst te schieten. Miraculeus waren de reddingen van doelman Jelmer Timmer. Echter ook hij kon niet voorkomen dat Lemelerveld in de 74e minuut via een kopbal van Joey Nijenkamp op een terechte 0-1 voorsprong kwam. Echter met een Houdini-act kwam Zuidwolde in de 88e minuut vanuit een strafschop van Stef Raben alsnog langszij (1-1). Een gestolen punt? Mogelijk en wellicht, maar toch moet gezegd worden, dat Zuidwolde zich vanuit kansloze positie terugknokte in de wedstrijd. Derhalve: een werkzaam en verdiend punt.

Afwachtende 1e helft

Wederzijds waren er belangen om een goed resultaat te gaan boeken. Het uitspelende Lemelerveld had en heeft nog alle kansen voor het behalen van een periodetitel. Zuidwolde daarentegen had in de strijd voor het ontlopen van p/d-wedstrijden eveneens alle belang voor het behalen van een goed resultaat. Beide teams begonnen dan ook afwachtend aan dit duel. Pas rond de 20e minuut gooide Lemelerveld alle schroom van zich af. Doelman Jelmer Timmer ontpopte zich toen al als een man of the match. Miraculeus voorkwam hij meerdere treffers van Lemelerveld, waarbij met name spits Teun in de Wal diverse opgelegde kansen kreeg. Zeker in de slotfase van de 1e helft zorgde doelman Jelmer Timmer ervoor, dat Zuidwolde mocht gaan rusten met een 0-0 ruststand.

Lemelerveld gaat voor de winst

Lemelerveld rook bloed en ging in de 2e helft nadrukkelijk op jacht naar de winst. Al in de 46e minuut belandde een Lemelerveld-inzet bovenop de deklat buiten bereik van doelman Jelmer Timmer. Kort daarop leek Lemelerveld alsnog op voorsprong te komen. De vleugelspits van Lemelerveld draaide verrassend weg bij Jerry Dekker, maar met een katachtige redding wist doelman Jelmer Timmer Zuidwolde andermaal in de wedstrijd te houden.

Mathijs Steenbergen schiet naast

Door de druk van Lemelerveld ontstonden er sporadische kansen voor Zuidwolde. Zo schoot Mathijs Steenbergen in kansrijke positie net naast de goal van Lemelerveld-doelman Rik Ramaker. Ook Stef Raben kreeg in die fase een kleine mogelijkheid om Zuidwolde op voorsprong te knallen.

Treffer Joey Nijenkamp

Vervolgens was er maar één ploeg, die de wedstrijd dicteerde en dat was Lemelerveld. Zuidwolde kwam er in die fase van de wedstrijd niet meer aan te pas. De kansen voor Lemelerveld stapelden zich op en een treffer kon dan ook niet uitblijven. In de 74e minuut kreeg Lemelerveld een corner, die vervolgens met een kopbal van Joey Nijenkamp doel trof (0-1). Een mokerslag voor een hardwerkend Zuidwolde.

Zuidwolde toont veerkracht

Zuidwolde liet zich bepaald niet kisten en toonde in de slotfase veerkracht. Er werden meerdere verse wissels ingebracht (Mark van de Beld voor Leon Schoemaker/ Joris de Roo voor Bas Hempen en Wessel Buning voor Frans Capellen). Ondanks de underdogpositie kreeg een strijdend Zuidwolde kansen. Joris de Roo, Martijn Spijkerman en Cedric Jansen kregen onverzettelijk kleine kansen, maar scoorden net niet.

Berry-actie ... Cold as Ice; Stef Raben

Met de moed der wanhoop begon de sterk spelende Steven Berghuis in de 88e minuut een solo, die pas in het strafschopgebied op onreglementaire wijze werd gestuit door een Lemelerveld-verdediger. De toegekende strafschop werd vervolgens onder tropische weersomstandigheden uiterst koelbloedig binnen geschoten door iceman Stef Raben. Eindstand 1-1.

Opstelling Zuidwolde: Jelmer Timmer, Jerry Dekker, Stefan Liezen, Cedric Jansen, Steven Berghuis, Leon Schoemaker (Mark van de Beld), Mathijs Steenbergen, Martijn Spijkerman, Stef Raben, Bas Hempen (Joris de Roo), Frans Capellen (Wessel Buning).

Man v.d. wedstrijd: doelman Jelmer Timmer.

Afbeeldingen bij dit bericht