GERMANICUS 1 - VV ZUIDWOLDE 1 (ZON) = 0 - 0

Geschreven op 22 april 2024 door Gilian van der Heide
GERMANICUS 1 - VV ZUIDWOLDE 1 (ZON) = 0 - 0

Zuidwolde houdt wederom de 0 en pakt verdiend een punt tegen Germanicus

In een leuke wedstrijd is het Zuidwolde gelukt om een punt te pakken in Coevorden. Na zo'n 95 minuten spelen stond de brilstand op het scorebord en dat zagen vooral de bezoekers als een overwinning.

In het begin van de wedstrijd was het vooral Germanicus dat de aanval zocht, maar Zuidwolde kreeg de eerste kans. Koen Romme speelde een mooie bal met de buitenkant van de voet op Joris de Roo, maar keeper Mendes was direct scherp en kon de bal onderscheppen. In de 10e minuut kreeg Jessie Rotmensen namens Germanicus een grote kans, maar zijn inzet belandde op de paal. Nog geen minuut later was Germanicus wederom gevaarlijk uit twee corners, maar een schot uit de 2e corner ging over. In de 15e minuut zag Koen Romme dat keeper Mendes ver uit zijn doel stond en probeerde het van grote afstand, maar zijn inzet ging over. Zo'n 3 minuten later was het Joris de Roo die goed werd aangespeeld door Steven Berghuis, maar zijn schot ging net naast. Dan misschien wel de beste kans uit de eerste helft. Koen Romme werd goed vrijgespeeld voor de goal, maar zijn inzet één op één met de keeper werd goed gekeerd door de doelman die de bal goed pakte in de verre hoek. 5 minuten later was het weer Germanicus via Mahad Abdi, maar de inzet van de snelle aanvaller gaat net naast. Hierna zette Germanicus verder druk waar Rotmensen het probeerde in de 35e minuut, maar doelman Dani van de Water redde keurig. 3 minuten later een schot van Abdi, maar wederom stond Dani van de Water in de weg. Dan weer Zuidwolde, dat het eerst in de 40e minuut probeerde via een vrije trap, maar de inzet van Joris de Roo was zeer matig. In de slotfase van de eerste helft was het ook Zuidwolde, dat nog 2 goede kansen kreeg. In de 41e minuut gaf aanvoerder Mathijs Steenbergen een prachtige bal op Nico Schulting, maar zijn kopbal ging net naast. In de 45e minuut een mooie voorzet van Romme op de Roo, maar de doelman van Germanicus werd geholpen door de paal. Zo werd er gerust met een 0-0 stand, waar beide ploegen toch al wel een paar keer hadden kunnen scoren.

Beide ploegen verzuimen te scoren.

In de tweede helft krijgen beide ploegen ook goede kansen. In de 49e minuut was het Germanicus met een schot, maar keeper Dani van de Water (die vorige week nog de enige en winnende goal maakte tegen Twedo) gaf redding. Een minuut later was Martijn Spijkerman die namens VV Zuidwolde helemaal vrij stond voor de goal, maar zijn kopbal ging net naast. Zo'n 4 minuten later een schot van Jay van der Wetering namens Germanicus, maar zijn inzet gaat over. Zo'n 2 minuten later werd Joris de Roo goed vrijgespeeld, maar zijn schot was veel slap. In de 61e minuut een grote kans voor Germanicus, maar doelman van de Water stond ook hier weer in de weg. Eén minuut later een hard schot van Rotmensen, maar een prachtige redding van doelman van de Water. In de 69e minuut probeerde Koen Romme het nog via een schot, maar zijn inzet ging over. In de laatste 20 minuten was het vooral Germanicus dat aanviel en Zuidwolde dat tegenhield wat voor de bezoekers uit Zuidwolde nog een paar keer tot billenknijpende situaties leidde. Maar hele grote kansen bleven uit, en Zuidwolde hield stand en daarmee de 0.

En met deze uitslag pakt Zuidwolde een verdiend punt in Coevorden, maar voor de stand maakt het eigenlijk weinig uit. Na 21 wedstrijden spelen staat Zuidwolde nog steeds onderaan met 14 punten. Wel blijft  het spannend onderin, want nummer 9 SC Erica heeft maar 3 punten meer en dus is het allesbehalve zeker wie er rechtstreeks degraderen en wie er na competitie speelt. Aanstaande vrijdag 26 april speelt VV Zuidwolde een thuiswedstrijd. Om 20:00 uur wordt er afgetrapt tegen Bon Boys, die kampioen kunnen worden op ons sportpark. Wees welkom!