Geschreven op 27 maart 2022 door .

FC Kraggenburg 2 - Zuidwolde 3 = 5-1 (2-1)

Zuidwolde 3 heeft de uitwedstrijd tegen FC Kraggenburg 2 licht geflatteerd met 5-1 verloren. Stond het bij rust nog 2-1 en waren er na de thee diverse kansen op de gelijkmaker, tegen het eind van de wedstrijd eiste de zware nacht ervoor en het uur minder toch zijn tol. Kraggenburg liep nog weg naar 5-1

Op een zonovergoten sportpark De Brem in Kraggenburg was FC Kraggenburg het eerste half uur heer en meester, Zuidwolde had het lastig en kwam niet toe aan het aanvallen. Het hobbelige veld droeg ook niet bij aan mooi combinatiespel, Zuidwolde moest er erg aan wennen. Zo ging Stefan Kikkert geblesseerd van het veld en werd gewisseld voor Henk Wiegers. Kraggenburg stond dan ook al rap met 2-0 voor. Toch liet Zuidwolde zich niet uit het spel brengen en werd ook herhaaldelijk gevaarlijk.  Vlak voor rust maakte Bas Bernasco de aansluitingstreffer na een goede voorzet van Silvano Wildeboer. Zuidwolde ging ook ineens beter voetballen. De snelle flankspeler Tim Wijbinga had nog een kans na een goede interceptie van Silvano Wildeboer. Remco Hempen was werkelijk overal te vinden op het veld en hij ging zo hard het duel in dat het geluid zeer deed aan de oren. Vlak voor rust was er nog een hachelijke situatie voor het doel van Zuidwolde; keeper Jarno Bruins Slot was ver uit zijn doel, maar gelukkig liep het goed af. Zo was de ruststand 2-1 (achter).

In de tweede helft begon Zuidwolde meteen goed. Frank Middelveld ging alleen op de doelman van Kraggenburg af, maar schoot naast. Tijdens een volgende aanval werd er een schot gelost door Sander Nijboer, maar niet hard genoeg om de (verdiende) gelijkmaker op het scorebord te krijgen. De thuisploeg bleef gevaarlijk en Jarno Bruins Slot liet nog even zien dat hij het keepen nog niet verleerd is. Fantastische redding met de vingertoppen. Zuidwolde drong weer aan, maar de corner door Frank Middelveld leverde niets op. Hierna weer een aanval van de roodwitten, maar Remco Hempen hielp goed meeverdedigen en ruimde de bal op. Helaas maakte FC Kraggenburg met een zondagsschot via de paal 3-1 en lieten de mannen van het derde begrijpende wijs iets de koppies hangen. Dat het later nog 4-1 en via het slotakkoord, een strafschop 5-1, was puur voor de statistieken. Zelfs grensrechter Richard Kolk die scherp doch fair vlagde kon deze nederlaag niet voorkomen.

Gelukkig deed het mooie weer en de gezamenlijke busreis de nederlaag snel vergeten en werden de eerste goudgele rakkers ontkurkt.

Opstelling: Jarno Bruins Slot, Bas Bernasco, Roy van Doorn, Silvano Wildeboer, Remco Hempen, Sander Nijboer, Frank Middelveld, Stefan Kikkert, Henk Wiegers, Tim Wijbinga, Fabian Zuurveen, Stefan Klein en Jari van de Water.

Afbeeldingen bij dit bericht