Geschreven op 10 september 2018 door Bert Brontsema

In Memoriam Frits van Eijck

Ons bereikte het trieste bericht, dat ons lid Frits van Eijck is overleden. Frits kende een lang ziekbed, waarbij zijn medische klachten in de loop der jaren verergerden. Dit voorjaar kreeg Frits bericht, dat verdere behandeling niet meer mogelijk was. Frits was vele jaren - samen met mede-elftalleider Klaas Baas en jeugdtrainer Richard Rijstenberg - een alom zeer herkenbaar onafscheidelijk trio in met name de begeleiding en training van vele jeugdteams van de VV Zuidwolde, Z.V.C. '98 en JVZ.

Ondanks zijn toen reeds aanwezige ziekte bleef Frits trouw aan de vereniging en met name aan de begeleiding van jeugd van de Voetbalvereniging Zuidwolde en de latere Jeugdsamenwerkingsverbanden van Z.V.C.'98 en JVZ. Met een zekere mate van trots en respect mogen wij stellen, dat Frits mede aan de basis heeft gestaan van de kern van het huidige 1e elftalteam van de VV Zuidwolde. Tevens is Frits ook meerdere jaren werkzaam geweest in onze voetbalkantine.

Met het overlijden van Frits verliezen wij een vooral maatschappelijk zeer betrokken lid. Wij wensen de familie Van Eijck heel veel sterkte met het verlies van hun dierbare.

De condoleance is donderdagavond 13 september van 20.00 tot 20.30 uur in crematorium Oeverse Bos, Meerdijk 88 te Emmen.

Afbeeldingen bij dit bericht