Geschreven op 18 augustus 2019 door Bestuur VV Zuidwolde

In Memoriam

Gisteren bereikte ons het droevige bericht dat na een hele korte periode van ziek-zijn plotseling is overleden ons zeer gewaardeerde lid van verdienste LAMMERT VAN EIJCK (69 jaar).  Door zijn vele activiteiten voor de club werd Lammert benoemd tot lid van verdienste. In december 2015 ontving hij tijdens de ALV een onderscheiding voor 40-jaar lidmaatschap bij de Voetbalvereniging Zuidwolde.

Lammert voetbalde bij de VV Zuidwolde en in de jaren tachtig trad hij toe tot het dagelijks bestuur, waar hij de taak van secretaris vervulde. Tientallen jaren is Lammert bestuurslid geweest, daarnaast is hij actief geweest als elftalleider, wedstrijdsecretaris en kantinemedewerker. Verder is Lammert, voor zover bekend, ook vele jaren de grote animator geweest achter het veteranentoernooi ‘Ernst van Genne toernooi’.

Na de drukke bestuurlijke taken bleef Lammert tot voor kort meedraaien in het barrooster van de kantine. Hij was één van de vaste gezichten achter de bar op de dinsdagavond tijdens de training van Zuidwolde 1 en 2. Nietsvermoedend bleek dinsdag 23 april jl. de laatste keer te zijn.

Kortgeleden hoorden we van de familie dat Lammert voorlopig niet zou terugkomen in de kantine aangezien hij afgelopen maandag met mogelijk een ernstige ziekte was opgenomen in het ziekenhuis. Verbijsterd zijn we nu door het plotselinge overlijden van Lammert.

Tegelijk zijn we heel dankbaar wat Lammert voor de club heeft betekend, zijn on-aflatende inzet en inspiratie heeft bijgedragen aan dat wat de Voetbalvereniging Zuidwolde nu is.

Wij wensen de familie Van Eijck veel sterkte.

Bestuur en leden VV Zuidwolde

Donderdag 22 augustus is er tussen 16.00 en 16.25 uur gelegenheid om afscheid te nemen. in yardenhuis Zevenberg, Fluitenbergseweg 30a te Fluitenberg. De crematie zal in besloten kring plaatsvinden.

Afbeeldingen bij dit bericht