Geschreven op 01 april 2021 door Bert Brontsema

Jan Nieborg 25 jaar lid

Jan Nieborg - v.v. Zuidwolde een warme familiaire club

De voetbalcarrière van Jan Nieborg begon op 8-jarige leeftijd in zijn geboorteplaats Zwartsluis (DESZ). Bij gebrek aan een keeper belandde Jan al op jonge leeftijd op een plek tussen de palen en die plek heeft hij altijd behouden. Naderhand is Jan lid geworden van Wacker de Wijk en daarna van de v.v.Zuidwolde. Als doelman had hij hier de geduchte concurrentie van Jan en Henry Spijkerman en later Bobby Heutinck. Veelal speelde Jan in Zuidwolde 2 en was daarin altijd een zeer betrouwbare sluitpost. Ten tijde van de periode van coach Popko Schuitema heeft hij nog wel de volledige voorbereidingsperiode meegemaakt van een seizoen en herinnert zich daarin o.a. een mooi toernooi in Dwingeloo. Een prachtige periode was dat, aldus Jan.

Jan omschrijft de voetbalvereniging als een hele fijne vereniging. Vanaf dag een ben ik hier heel plezierig ontvangen. Ondanks dat ik van buitenaf kwam werd ik hier direct warm ontvangen. Een fijne club met een echt familiegevoel, waar iedereen altijd klaar voor elkaar staat.

Vanwege knieproblemen voetbalt Jan niet meer, maar is anderszins op vele manieren betrokken bij de club. Hij was o.a. jeugdleider en keeperstrainer en in latere jaren was hij met name elftalbegeleider bij Zuidwolde 2, samen met coaches Jan Spijkerman, Jan Jabben. Met zijn drieën vormden ze het befaamde trio "de 3-Jay's". Ook onder de huidige coach Erik Hegen is Jan Nieborg eveneens elftalbegeleider van Zuidwolde 2. Jan Nieborg 25 jaar lid van v.v. Zuidwolde, gefeliciteerd!

Afbeeldingen bij dit bericht