Geschreven op 08 mei 2016 door Bert Brontsema

Musselkanaal - Zuidwolde = 1-0 (1-0)

Musselkanaal pakt belangrijke punten

In een van weerszijden matig gespeelde wedstrijd was Musselkanaal uiteindelijk de gelukkige winnaar. Mede door de stevige wind was goed voetballen overigens gewoon erg moeilijk. Ook de bal goed in de ploeg houden was door de wind al een hele kunst. Symbool voor de invloed van de wind op deze wedstrijd was een in de 2e helft door doelman Jelmer Timmer strak naar voren geschoten bal, welke  zonder tussenkomst van een speler uiteindelijk corner werd voor Musselkanaal. Kortom, het was allemaal wat gelukvoetbal. Musselkanaal trok daarbij uiteindelijk aan het langste eind. De enige en winnende treffer werd kort rust uit een corner binnengekopt door de boomlange Jeroen Drenth (1-0).

Sterke start Musselkanaal

In de strijd om degradatie te ontlopen begon Musselkanaal sterk aan deze wedstrijd. Met name de snelle Mark Bos werd veelvuldig in het spel betrokken. In de aanvangsfase kwam Zuidwolde goed weg toen Rick Berends  in de 17e minuut knap wegdraaide en inschoot. Doelman Timmer pareerde deze inzet bekwaam.

Scholte Aalbes verkijkt zich bijna op de wind

Vervolgens kreeg de wind steeds meer invloed op het spel. Doelman Scholte Aalbes van Musselkanaal verkeek zich er bijkans 2x kort elkaar volledig op. Eerst kon hij in de 20e minuut met enig geluk een "pegel" van Bastin Steenbergen nog net tegen de lat tikken. In de 35e minuut verkeek hij zich op een diepe bal, die hij laconiek wilde uitverdedigen. Een attente Marcel Linthorst blokte dit matige uitverdedigen van de Musselkanaal-doelman. Gelukkig voor hem ging de bal iets te ver naar de zijkant, zodat Frans Capellen niet meer kon scoren.

Jeroen Drenth matchwinner

De ruststand leek op een 0-0 uit te draaien totdat Gerwin Schmitz tot 2x toe kon aanzetten tot scherpe voortzettingen. Eerst kon zijn scherp genomen vrije trap ternauwernood door Mathijs Steenbergen tot corner verwerkt worden. De corner werd andermaal door Gerwin Schmitz genomen, waarbij de boomlange verdediger Jeroen Drenth ter hoogte van de 1e paal in de verre hoek raak kopte (1-0). Dit was ook de ruststand.

Offside-goal Marcel Linthorst

Zuidwolde trachtte in de 2e helft de bakens nog te verplaatsen en leek daarin ook te slagen. In de 49e minuut scoorde Marcel Linthorst met een strakke schuiver. Deze goal werd echter afgekeurd vanwege off-side. Vervolgens stond de wedstrijd in het teken van vele wissels en blessures. Echt veel spektakel viel er echter niet te genieten. Gaandeweg de 2e helft voerde "tijdrekken" de boventoon. Musselkanaal was dan ook bijzonder blij met deze winstpunten. Eindstand 1-0.

Opstelling Zuidwolde:

Jelmer Timmer, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman (Stefan Liezen), Steven Berghuis, Ruben Kroezen (Martijn van Meurs), Peter Nijboer, Bastin Steenbergen, Koert Bouman, Marcel Linthorst,  Frans Capellen en Wessel Buning (Koen Romme).

man v.d. wedstrijd: Koert Bouman