Geschreven op 02 april 2017 door Bert Brontsema

Oldemarkt 1 - Zuidwolde 1 = 0-4 (0-1)

Eclatante zege Zuidwolde

Zelden heeft ZUIDWOLDE zo eenvoudig gewonnen in OLDEMARKT dan op zondag 2 april 2017. Op de 0-4 overwinning viel niets af te dingen. Oldemarkt mocht blij zijn dat de zege van ZUIDWOLDE niet hoger uitviel. Al voor rust kreeg Zuidwolde diverse kansen om meerdere goals te scoren. Nu werd met slechts een magere 0-1 voorsprong gerust. Ook direct na de thee kreeg ZUIDWOLDE meerdere mogelijkheden om de voorsprong uit te bouwen. Tussen de 60e en 70e minuut begonnen de Oldemarkters steeds meer fysiek de duels te winnen en kregen toen ook enige mogelijkheden. Echter op het juiste moment scoorde Frans Capellen de belangrijke 0-2 in de 75e minuut. De wedstrijd was toen gelopen en uiteindelijk liep Zuidwolde nog uit naar een dikverdiende 0-4 overwinning.

Oldemarkt start goed

In de eerste 10 minuten kreeg Oldemarkt enkele kleine mogelijkheden om te scoren via Hidde Weemstra en Folkert Postma. Met name doelman Jelmer Timmer was beide keren goed bij de les. Na de eerste 10 minuten nam Zuidwolde steeds meer het initiatief en was vooral voetballend duidelijk de bovenliggende partij en ook steeds zeer dreigend naar voren.

Kans op kans Zuidwolde

Rond de 20e minuut kreeg Zuidwolde een aantal grote mogelijkheden "om je vingers bij af te likken". Eerst kopte Bas Hempen via doelman Willem Jansen tegen de lat. Amper 1 minuut later draaide Robin Steenbergen zich fraai vrij, waarna zijn inzet door doelman Jansen met de grootste moeite nog tot corner verwerkt kon worden. In de 22e minuut brak Frans Capellen centraal door, maar andermaal was doelman Jansen net iets eerder bij de bal. Ook de regelmatig mee naar voren gaande Mathijs Steenbergen kreeg in de 28e en 31e minuut prima mogelijkheden om te scoren. Het was steeds net niet.

Alsnog treffer Mathijs Steenbergen

In de 34e minuut plofte een splijtende pass voor de voeten van de op rechterflank vrij staande Frans Capellen. Na het uitspelen van zijn directe tegenstander belandde zijn inzet in het zijnet. Kort daarop was het toch raak voor Zuidwolde. Een corner van Zuidwolde werd door menigeen gemist, behalve door Mathijs Steenbergen. Zijn inzet verdween hoog in de touwen (0-1). Nadat Frans Capellen nog een goede mogelijkheid had gemist, werd gerust met een 0-1 stand.

Opnieuw veel kansen voor Zuidwolde

Direct na de thee kreeg Zuidwolde opnieuw mogelijkheden om te scoren via o.a. Mathijs Steenbergen, Frans Capellen en Bas Hempen. Het bleef vooralsnog 0-1. Rond de 60e minuut gooide Oldemarkt vooral fysiek "de beuk er in" om alsnog een gelijkmaker te scoren. In die fase werden de duels iets te vaak gewonnen door de Oldemarkters.

Treffer Frans Capellen op het juiste moment

Juist in een fase, dat Oldemarkt begon te geloven in een gelijkmaker scoorde Frans Capellen in de 75e minuut in een klutssituatie de 0-2. Vrijwel op hetzelfde moment moest een verdediger van Oldemarkt geblesseerd het veld verlaten en ook doelman Willem Jansen was niet meer okselfris. De doeltrappen werden steeds vaker door een Oldemarkt-verdediger in het veld gebracht.

Koen Romme gooit het duel op slot

De wedstrijd was inmiddels gespeeld, doch een gretig Zuidwolde bleef zoeken naar meerdere goals. Koen Romme vond in de slotfase met 2 fraaie treffers nogmaals het doel. Eindstand 0-4.

Opstelling Zuidwolde

Jelmer Timmer, Jerry Dekker (Martijn Spijkerman), Mathijs Steenbergen, Stefan Liezen, Steven Berghuis, Mark van de Beld, Bastin Steenbergen, Koen Romme, Bas Hempen (Sjaak Pronk), Frans Capellen, Robin Steenbergen (Koert Bouman).

Man v.d. wedstrijd: Team Zuidwolde