Geschreven op 08 maart 2015 door Bert Brontsema

Protos 1 - Zuidwolde 1 = 0-4 (0-2)

De “streep” van Bastin Steenbergen
Een fris van de lever voetballend ZUIDWOLDE won met volle overtuiging het duel tegen “PROTOS” uit Steenwijksmoer. Voorafgaande aan dit duel waren dit de beide teams, die na de winterstop nog geen enkel duel hadden verloren. Op dat onderdeel was dit dan ook deze zondag een toptreffen, die echter door de ploeg van coach Geert Oosterloo overtuigend met 0-4 werd gewonnen. Op deze uitslag viel niets af te dingen. Met iets meer precisie had ZUIDWOLDE deze middag nog wel meer doelpunten kunnen scoren.

Bastin Steenbergen besliste kort na rust met een geweldige streep in de kruising het duel (0-3). De jongste en kleinste Steenbergen groeit met de week uit tot één van de smaakmakers in het elftal van ZUIDWOLDE. Hij mocht zich deze zondag dan ook tot “man off the match” kronen.

De kop van Peter Nijboer bezorgt Zuidwolde punten
Vanaf de aftrap dicteerde ZUIDWOLDE het spel en kreeg Frans Capellen al in de 1e minuut een prima kans om te scoren. In de 6e minuut verzorgde diezelfde Frans Capellen een prima voorzet, waarna Koert Bouman al koppend PROTOS-doelman Willie Voorstok op de proef stelde. Een ZUIDWOLDIGER-treffer kon dan ook niet uitblijven. Aan alle kanten werd PROTOS er uitgelopen. In de 9e minuut was het dan ook raak. Uit een vrije trap van Steven Berghuis kopte Peter Nijboer knap raak ( 0-1). Kort daarop leek Peter Nijboer opnieuw te scoren met een kopbal. PROTOS kwam op dat moment goed weg.

Steven Berghuis scoort op slag van rust
ZUIDWOLDE bleef de toonaangevende ploeg en kreeg goede mogelijkheden via Bastin Steenbergen en Frans Capellen om de score verder op te voeren. Toch moest ZUIDWOLDE goed bij de les blijven en attent zijn bij spaarzame uitvallen van PROTOS. Met name in standaardsituaties wist de ploeg van coach Cor Lubach gevaarlijk te worden. Uit een corner kopte in de 37e minuut één van de lange spelers van PROTOS op het doel van ZUIDWOLDE. Doelman Jelmer Tmmer was al gepasseerd, maar op de lijn was daar de kop van ………..Peter Nijboer, die dit keer de bal koppend van de lijn haalde. Kort voor rust snelde Frans Capellen over de rechterflank langs zijn verdediger en zijn perfecte voorzet werd na een “TGV-sprint” over een loopafstand van 40 meter beheerst ingetikt door Steven Berghuis (0-2)

Knock-out-treffer Bastin Steenbergen
Mocht PROTOS nog illusies hebben, dan werden deze in de 47e minuut volledig aan diggelen geknald door Bastin Steenbergen. Nadat zijn inzet in eerste instantie nog gestuit werd streepte hij vanaf 25 meter onberispelijk hard en zuiver via onderkant raak (0-3). ZUIDWOLDE kreeg meerdere kansen om de score uit te bouwen, maar vooralsnog lukte dat niet. In de 63e minuut kwam ZUIDWOLDE goed weg toen een inzet van PROTOS op de lat kwam. Kort daarop strafte Frans Capellen een fout in de PROTOS-defensie genadeloos af en bezorgde hij ZUIDWOLDE de dikverdiende 0-4. In de slotfase deed ook “good-old Erwin Linthorst” nog even de kicksen onder en mocht daarmee als speler-leider meegenieten van het fraaie succes.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker, Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis (Wessel Buning), Gerald Kreuze (Erwin Linthorst), Koert Bouwman ( Martijn van Meurs), Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen, Frans Capellen , Peter Nijboer.

Man van de wedstrijd: Bastin Steenbergen