Geschreven op 13 maart 2021 door Bert Brontsema

Roelof Bruins 50 jaar lid

Jubilarissen 2020-2021

Daar waar alles samenkomt/de club en clubhuis voor iedereen van jong tot oud

Vanwege het corona-virus kan er dit jaar niet op de gebruikelijke wijze een Algemene Ledenvergadering worden gehouden. Ditzelfde geldt ook voor "het in de bloemetjes zetten van de jubilarissen".  Om daar toch enige aandacht aan te besteden zijn de jubilarissen recentelijk op de foto gezet en wordt individueel met onderstaande verhalen van de jubilarissen hun belevenissen van en met de club verteld. Wat opvalt is hoe belangrijk de club is en dat met recht gesproken kan worden, dat de club en het clubhuis centraal in het leven van velen staan. In de uitgestelde ALV van 2020 (die digitaal in april as zal worden gehouden) zijn er maar liefst tien jubilarissen, variërend van 25 - 40 - 50-jarig lidmaatschap, inclusief een benoeming tot erelid.

Roelof Bruins – 50 jaar lid en Lid van Verdienste

Met recht mag Roelof Bruins een "echte rood-zwarte" genoemd worden. De club zit diep in zijn hart. Roelof Bruins is vanaf de beginjaren "70 vele jaren bestuurslid geweest (w.o. de laatste jaren als penningmeester). Begin jaren '80 heeft hij het stokje van het penningmeesterschap overgedragen aan Willem Jansen. Gelet op zijn vele verdiensten voor de club was het dan ook terecht dat Roelof Bruins al vele jaren terug benoemd werd als "Lid van Verdienste". Ondanks zijn leeftijd volgt Roelof nog alles van de club. Hij heeft altijd volop genoten van de vele kampioenschappen van het eerste team. We hebben heel veel wedstrijden van Zuidwolde 1 bezocht en na afloop was het altijd gezellig om met ons clubje in de kantine te zitten kletsen onder het genot van een drankje.

Met "we" bedoelt Roelof Bruins o.a. Ab van 't Zand, Henk Hoekman, Jan Bloemberg. Helaas zijn zij er niet meer, ik ben nog als enige over. Ik mis ze zeker en ik mis zeker dat fijne gevoel om met zijn allen even in de kantine te zitten. Aldus Roelof Bruins -  maar wat hebben we toch een mooie kantine gekregen, daar mogen we best met zijn allen trots op zijn.

Afbeeldingen bij dit bericht