Geschreven op 09 februari 2022 door .

Rolder Boys – Zuidwolde = 3-1 (1-0)

Zuidwolde heeft in haar eerste echte oefenwedstrijd van het jaar verloren van een beter spelend Rolder Boys. Nou hadden zij al een stage in Spanje en enkele complete oefenwedstrijden in de benen, dus dan is een 3-1 verlies nog redelijk te billijken.

Een mooi affiche vooraf; een oefenwedstrijd tussen de beide nrs. 6 van de Tweede klasse K en L Noord; Rolder Boys tegen Zuidwolde. Tevens een mooie graadmeter tussen de beide klassen, is er enig niveauverschil? Het antwoord volgt hieronder. Vooraf aan de wedstrijd was er een minuut stilte i.v.m. het onlangs overlijden van de oud-voorzitter van de VV Zuidwolde, de markante Harm Palmers uit Echten (alhoewel laatstelijk wonende in Zuidwolde). De wedstrijd werd gespeeld op kunstgras dat niet gelijk begint op te bollen door een flinke regenbui zoals het hoofdveld in Zuidwolde.

Vanaf de aftrap (feitelijk bijna de hele eerste helft) was Rolder Boys de bovenliggende partij en na een paar minuten lag de bal al in het doel van Zuidwolde door een goed lopende aanval en een mooie lob van de nr. 10 over onze keeper (1-0). Bijna direct daarna weer een levensgrote kans voor dezelfde speler, maar de bal ging via de goed keepende Sjors van der Weide en wat geluk net over. Vervolgens twee corners voor de gastheren, maar die leverden niks op. Hierna werd het bekende verzorgde voetbal dat we kennen van Rolder Boys op de kunstgrasmat gelegd en Zuidwolde had weinig in te brengen.

Maar na dik 20 minuten was er eindelijk de eerste kans voor Zuidwolde. Nadat aanvoerder Mathijs Steenbergen mee naar voren ging zorgde dit voor wat extra druk op de verdediging van de Boys. Dit resulteerde in een overtreding van hun en de vrije trap werd genomen door Bas Hempen. Hij krulde de bal mooi om de muur, maar helaas ook om de linkerpaal. Hierna waren er ook twee corners voor Zuidwolde, maar leverden geen noemenswaardig resultaat op. Ondertussen enkele messcherpe counters van Rolder Boys die gelukkig voor Zuidwolde net over en naast gingen. Hierna weer een periode dat Rolder Boys het spel dicteerde. Vlak voor rust was er nog een vrije trap voor de gasten en Bas stond weer achter de bal. Helaas kopte Tom de bal omhoog i.p.v. op het doel. Zo was de ruststand 1-0.

Zuidwolde startte in de tweede helft met drie verse krachten; Sven Cazemier, Joris de Roo en Twan van ’t Zand. De eerste corner van het tweede bedrijf was voor Zuidwolde. De bal viel terug buiten de zestien meter op Ralph die vervolgens over schoot. Hierna had Rolder Boys weer enkele scherpe aanvallen en het was dankzij wederom enkele goede ingrepen van Sjors die voorkwamen dat de voorsprong groter werd. Toch viel na een kwartier de verdiende 2-0 door een aanval door het centrum via de nr. 11 (2-0).
Na een lange uittrap controleerde Frans de bal goed en gaf hem mee aan Tom die de keeper probeerde te omspelen, maar werd gehaakt. Een penalty en de scheidsrechter hield de kaarten op zak. Frans maakte vervolgens de 2-1 vanaf de stip en zo was de spanning terug in de wedstrijd. Hierna was er een periode dat de gelijkmaker in de lucht hing, met name door aanvallen over de linkerkant met enkele mooie afdraaiende voorzetten van Steven waar helaas te weinig mee gedaan werd.

Tijdens een complete wolkbreuk in het eind van de wedstrijd maakte Rolder Boys de 3-1, nadat Zuidwolde de bal knullig inleverde op het middenveld. Al met al een nuttige oefenwedstrijd tegen een goed combinerende tegenstander.

Selectie; Sjors van der Weide, Ralph Zantinge, Bas Hempen, Bastin Steenbergen, Tom Buijtendorp, Frans Capellen, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Mitchell Krikken, Vincent Hulst, Joris de Roo, Sven Cazemier en Twan van ’t Zand.

Afbeeldingen bij dit bericht