Geschreven op 16 april 2015 door Mariëtte Buning

Sponsoruitje

Sponsoren VV Zuidwolde bezoeken bekerwedstrijd FC Groningen – SBV Excelsior

door Frans Capellen

Als blijk van waardering voor de veelal jarenlange, trouwe sponsoring van VV Zuidwolde, organiseerde de sponsorcommissie van VV Zuidwolde op woensdag 8 april jl. een bezoek aan de bekerwedstrijd FC Groningen – SBV Excelsior.

Waar de sponsoren vorig jaar de vrijdagavondwedstrijd FC Groningen – NAC Breda bezochten, was het dit jaar de halve finale van de KNVB beker FC Groningen – SBV Excelsior. Rond 17.00 uur werd er verzameld in de kantine. Na het welkomstwoord van voorzitter Bert Kruit stond er soep en broodjes klaar.

Waar dit vorig jaar perfect verzorgd was door sponsor AH-Catering, was het dit jaar de beurt aan sponsor Party Service Steenbergen. Met een goede bodem werd koers gezet richting Groningen.

Tijdens de busreis werden er roodzwarte sjaals uitgedeeld. Dit leidde onderweg tijdens de busreis nog wel tot verwarring bij een aantal politieagenten te motor. De agenten hadden naar alle waarschijnlijkheid de instructie gekregen om vijf bussen met Excelsior supporters te begeleiden naar het Euroborg Stadion. Bij de oprit Tynaarlo stonden de heren-politieagenten keurig te wachten op de vijf bussen gevuld met Kralingers, maar reageerde nogal verward op de voorbijkomende roodzwart gevulde bus uit Zuidwolde.

Aangekomen in het mooie Euroborg Stadion startte Excelsior sterk aan de wedstrijd, maar had FC Groningen over de gehele wedstrijd gezien de meeste kansen. Dit resulteerde ook in een 3-0 overwinning voor de thuisspelende ploeg. Na afloop van de wedstrijd vertrok de bus weer richting het Drentse Zuidwolde. Waar nog wat gedronken werd en teruggekeken werd op een geslaagde avond!