Geschreven op 28 oktober 2016 door Egbert Buning

Voorbeschouwing komend weekend

Druk weekend

Komend weekend eindelijk weer een volledig programma voor alle Zuidwoldiger elftallen. Om het even chronologisch te houden, beginnen we vanavond, vrijdag de 28e, met vrouwen/dames 35+. Zij spelen op het complex van de VV Hoogeveen hun laatste drie wedstrijden in de najaarscompetitie. Met een voorsprong van maar liefst 8 punten op de nr. twee, gaan we voor niets minder dan een kampioenschap! De eerste wedstrijd is om 19.00 uur tegen VVAK VR2, daarna nog tegen Hoogeveen VR2 en USV VR1. Succes dames!

Ook de mannen 45+treden vanavond aan om twee wedstrijden te spelen tegen zowel HZVV1 als 2. De ‘veteranen’ staan op een knappe vierde plek, met de beide HZVV-elftallen op plek twee en drie. Als dat geen mooie uitdaging is om te skippen naar plek 2. Ook succes mannen.

Zuidwolde 5 (FC Echten) opent zondag het bal middels een vroege uitwedstrijd (9.30!) tegen medekoploper Raptim. Gelukkig hebben ze een uurtje extra i.v.m. de wintertijd. Beide teams hebben de volle buit uit 5 wedstrijden, alleen het doelsaldo van Raptim is iets beter.  Vanaf deze zijde de complimenten voor de fantastische resultaten die door het “Viefde” worden neergezet. Succes in het verre Coevorden mannen!

Op welgeteld 500 m’ afstand van Zuidwolde 5, speelt Zuidwolde 4 om 10.00 uur eveneens zijn uitwedstrijd en wel tegen Germanicus 5. Net als het vijfde staat Zuidwolde 4 ook op de tweede plek in de competitie. Mogen we van het vierde, met al zijn routine, rekenen op een kleine overwinning op de Pampert?

Zuidwolde 3 heeft door diverse oorzaken eindelijk weer een reguliere competitiewedstrijd. Het derde speelt om 11.00 uur thuis tegen Havelte 3. De mannen begonnen de competitie wat stroef, maar geleidelijk aan begin het te draaien. Zit er iets moois in het vat tegen middenmoter Havelte?

Zuidwolde 2 speelt een half uurtje later uit tegen koploper Hoogeveen 2. Het verschil op de ranglijst is maar twee punten, dus wie weet wat de stuntploeg van coach Henry Vogelzang weer voor elkaar bokst. De neus van Mark zit weer recht en de mannen gaan ervoor!

Als laatste a.s. zondag betreedt Zuidwolde 1 het speelveld. Zoals gebruikelijk thuis, spelen zij om 14.00 tegen FC Oldemarkt 1. Beide teams hebben uit 7 wedstrijden 4 punten, dus niet echt iets om over naar huis te schrijven. Door de mooie overwinning op Bargeres afgelopen dinsdagavond (6-3) is er hopelijk weer wat zelfvertrouwen in de ploeg gekomen. Met name in het onderdeel afwerken, daar schortte het helaas nog wel eens aan in de afgelopen wedstrijden. Voetballend is Zuidwolde echter niet vaak de mindere. Vanaf deze plek succes voor de mannen van Jarrisch en Gerald.

Hierbij een oproep om eens een wedstrijd te bezoeken en de mannen/vrouwen toe te juichen dan wel aan te moedigen. Het bestuur van v.v. Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams komend weekeinde weer veel succes toe.