Geschreven op 22 juli 2018 door Mariëtte Buning

Willem Jansen postuum erelid VV Zuidwolde

Tijdens de Algemene Ledenvergadering gisteravond is ons zeer gewaardeerde bestuurslid en kantinehoofd wijlen Willem Jansen postuum benoemd tot erelid van de Voetbalvereniging Zuidwolde. Op 29 januari jl overleed Willem aan een ernstige ziekte. Willem was het boegbeeld van  de VV Zuidwolde, naast meer dan 50 jaar lidmaatschap had hij ook tientallen jaren bestuurservaring. Kenmerkend aan Willem was dat hij vooral een verenigingsman was en hij zette zich in voor de lagere elftallen van Zuidwolde. De algehele staat van dienst van Willem bij de vereniging is onmetelijk lang. VV Zuidwolde is Willem dan ook heel veel dank verschuldigd, in aanwezigheid van zijn familie is de benoeming met een waardig applaus bekrachtigd.

Daarnaast werden scheidsrechters Jan Spijkerman Sr. en Willem Echten in het zonnetje gezet, na een tijdperk van respectievelijk meer dan 40 en 35 jaar te hebben gefloten hangen beiden de scheidsrechter fluit aan de wilgen. Aangehaald werd dat de scheidsrechterstaak niet altijd eenvoudig is; je krijgt als scheidsrechter veel over je heen en hoe weet je de wedstrijd tot een goed einde te brengen. Uiterst dankbaar zijn we voor de enorme inzet en betrokkenheid al die jaren.

Afbeeldingen bij dit bericht