Geschreven op 12 februari 2023 door .

Zuidwolde – EMMS = 0-5 (0-2)

Zuidwolde verliest terecht

Met een door blessures geteisterde selectie heeft Zuidwolde terecht verloren van een beter EMMS. Bij rust leidden ze al met 0-2. Na rust was er een periode dat Zuidwolde op de deur klopte bij de gasten, maar uiteindelijk maakt EMMS het duidelijk af in hun voordeel.

Na een minuut stilte voor de onlangs overleden Jan Schoemaker begonnen de gasten uit Slagharen voortvarend aan de wedstrijd tegen Zuidwolde dat in het blauw verscheen. Vanaf aftrap was er gelijk een hachelijke situatie voor het doel van Zuidwolde en bij de tweede aanval was het al raak door een schot vanaf 25 m vanaf links in de verre hoek, 0-1 door Glenn ter Wielen. Na 10 minuten wederom een mooi schot door dezelfde speler maar net over de kruising.
Zuidwolde had weinig in te brengen. De keeper van EMMS stond ver voor zijn doel, maar de verre lob van Steven Berghuis ging net over.
Na een kwartier was er druistig inkomen van keeper Wesley Steenbergen tegen een speler van EMMS, maar de scheidsrechter gebaarde van doorspelen. Maurice Kosse stuurde hierna Milan de Vent weg over rechts en hij schoot op het dak van het doel. Na een half uur was aanvoerder Maurice Kosse zelf aan de beurt; via een mooi schot in de rechter bovenhoek verdubbelde hij de stand (0-2). Hierna een zeldzame aanval van Zuidwolde via een voorzet van Robin Comello maar de keeper redde.
Na een op het oog correcte sliding door Martijn Spijkerman kreeg EMMS toch een vrije trap. Hier kwam verder geen gevaar uit. Zuidwolde probeerde het zo nu en dan maar was weinig gelukkig. Een schot van Nico Schulting ging voorlangs.
Een paar minuten voor rust viel bijna de 0-3. Nummer 11 Glenn ter Wielen gaf voor en Maurice Kosse maakte bijna zijn tweede. Nog een aanval van Zuidwolde via een hard schot van Steven Berghuis net naast de rechterpaal. Hierna een mooie afdraaiende voorzet door Frans Capellen maar Joris de Roo was net een stap te laat. Als laatste nog een uitval door EMMS maar een goede redding van Wesley Steenbergen.

Na rust bepaalde EMMS aanvankelijk het spel. Om onduidelijke redenen gaf de leidsman een indirecte vrije trap aan Zuidwolde. Deze werd net over geschoten door Joris de Roo.
Hierna een mooie een-twee van de roodwitten maar de bal ging net voorlangs. Zuidwolde had nog enkele leuke acties via Bram Klein en Frans Capellen en probeerde het kunststukje van vorige week te herhalen (van 2-0 achter naar winst). Een overtreding op Bas Hempen en Frans Capellen krulde de vrije bal naast de linkerpaal. Geleidelijk aan voerde de thuisploeg de druk wat op.
EMMS sneed hierna door de verdediging van Zuidwolde maar Glenn ter Wielen prikte net naast. Hierna een mooie zweefduik van keeper Wesley Steenbergen op een kopbal van de gasten. Het spel golfde op en neer. Er kon aan beide kanten een goal vallen. Echter na een foutieve pass terug van Zuidwolde pikte Maurice Kosse de bal op en stuurde Glenn ter Wielen diep op rechts en hij besliste beheerst de wedstrijd (0-3). Na gestuntel in de verdediging maakte aanvoerder Kosse toch zijn tweede, 0-4. En als laatste uit een hoekschop kopte Brinkman de bal binnen. En zo was het ineens 0-5.
Na goed doorzetten van Steven Berghuis leverde dit een hoekschop op die hij zelf nam. De inzet van Frans Capellen zeilde over. Geen eretreffer derhalve.

Opstelling Robin Comello, Wesley Steenbergen, Martijn Spijkerman, Steven Berghuis, Frans Capellen, Mark van de Beld, Twan van 't Zand, Joris de Roo, Bas Hempen (Wesley de Boer), Nico Schulting, Bram Klein.

Afbeeldingen bij dit bericht