Geschreven op 29 augustus 2022 door .

Zuidwolde – SVZ = 5-2 (2-0)

Eenvoudige overwinning voor de thuisploeg.

De tweede en voorlopig laatste oefenwedstrijd van het seizoen was tegen SVZ uit Zeijen. Ook zij speelden vorig seizoen promotie-/degradatie wedstrijden voor de tweede klasse, dus beetje een gelijkwaardige tegenstander zou je zeggen. Dat klopte inderdaad voor wat betreft het eerste kwartier. De rest van de wedstrijd waren de gasten duidelijk de onderliggende partij. Zuidwolde was nog genadig met een 5-2 overwinning.

Na 13 minuten was er de eerste serieuze doelpoging door spits Joris de Roo; zijn inzet belandde echter op de lat. De aanval hierop werd de bal tot corner verwerkt door de keeper van SVZ na goed werk van Frans Capellen. De hoekschop werd mooi ingedraaid door Steven Berghuis en netjes tegendraads naar de grond gekopt door Mathijs Steenbergen (1-0). Zo nu en dan waren er toch wat kansen voor de geelzwarten, maar goede ingrepen van Wesley Steenbergen voorkwamen erger.
Het tweede doelpunt was er een uit het boekje; een lange crossbal van Mathijs Steenbergen op Steven Berghuis op links en direct voorgegeven op Frans Capellen die de bal in een keer uit de lucht in de rechterhoek deponeerde. De keeper had geen schijn van kans, 2-0. In de 38e minuut schoot Frans Capellen de bal op de tweede paal, de rebound ging er niet in. Zuidwolde speelde gretig en liet de tegenstander niet opbouwen. De verdiende ruststand was 2-0.

Een paar minuten in de tweede helft was er een lange bal van achteren en deze werd doorgekopt door Steven Berghuis en rustig binnen gewerkt door Frans Capellen. Vanaf de aftrap maakte de gasten echter gelijk de 3-1.
Na een kwartier in het tweede bedrijf was er een voorzet van Steven Berghuis waar Frans Capellen niet goed bij kon. De bal bleef echter in de ploeg en werd teruggelegd op Martijn Spijkerman die via de linkerpaal de 4-1 aantekende. Nadat Mathijs Steenbergen nog enkele riante kansen om zeep hielp, maakte SVZ de 4-2. Bij de gasten was de pijp echter leeg en in de laatste seconden maakte Frans Capellen zijn hattrick na een voorzet van de onvermoeibare Steven Berghuis.
Zuidwolde speelde een gedegen wedstrijd onder leiding van aanvoerder Ralph Zantinge en kan met vertrouwen toeleven naar de bekerwedstrijden. Alhoewel dat van een ander niveau zal zijn waarschijnlijk.

Selectie: Twan van 't Zand, Ralph Zantinge, Frans Capellen, Steven Berghuis, Mark van de Beld, Robin Comello, Bram Klein, Joris de Roo, Wesley Steenbergen, Bas Hempen, Mathijs Steenbergen, Martijn Spijkerman, Chiel Dekker en Nico Schulting.

Afbeeldingen bij dit bericht