Geschreven op 04 december 2022 door .

Zuidwolde – VENO = 1-0 (1-0)

Verdiende overwinning VV Zuidwolde

In een meeslepende wedstrijd heeft VV Zuidwolde opnieuw gewonnen. Zuidwolde had in de tweede helft enkele opgelegde kansen om de wedstrijd in het slot te gooien, maar liet dat na. Zodoende bleef het spannend tot het eind.

De wedstrijd begon met een sterk VENO. Een vrije trap voor hen op rand strafschopgebied al in de vierde minuut. De bal ging in de muur en in tweede instantie naast. Na 20 minuten was er een schot van de bezoekers dat van richting werd veranderd, maar net naast ging. Na enkele goede intercepties van de onverschrokken Mark van de Beld kreeg Zuidwolde in de loop van de eerste helft wat meer grip op de wedstrijd. Na een half uur was er een voorzet van Frans Capellen en naast gekopt door Ralph Zantinge.
Hierna een schot van dezelfde Frans Capellen en aangeraakt door een VENO verdediger, maar geen probleem voor de doelman. Vervolgens nog enkele aanvallen van de gasten uit Vollenhove, maar beiden eindigden in de handen van doelman Timmer.
Van Steven Berghuis hadden we nog weinig gezien deze middag, maar vijf minuten voor rust soleerde hij over de linkervleugel en gaf de bal achter de achterste linie (Nederlands elftal!) en Joris de Roo trapte de bal zuiver in de rechterhoek (1-0). Vlak voor rust werd Steven Berghuis weg gestuurd door Mark van de Beld. Hij kwam in de sandwich tussen 2 man en verdiende een vrije trap, maar dit leverde verder weinig op. De ruststand was een verdiende 1-0 voor in het blauw zwart spelend Zuidwolde.

De tweede helft begon een goede aanval van VENO en met wat geluk kwam er geen gelijkmaker. Hierna een corner van Zuidwolde genomen door Steven Berghuis. Deze werd net over gekopt door Bas Hempen. Goed doorgaan van Martijn Spijkerman leverde een tweede hoekschop op, maar hier kwam geen gevaar uit.
Weer een mooie dieptepass door Mark van de Beld op spits Joris de Roo. Zijn lob ging net naast. Hierna een forse overtreding van een speler van VENO die al geel had. Net als vorig seizoen hadden zij dus met 10 man verder moeten gaan, maar de scheidsrechter marchandeerde; hij had zijn hand al bij zijn zak om de (tweede) gele kaart te trekken maar realiseerde zich dat het om dezelfde speler ging die al eerder een prent had gekregen.. De vrije trap werd goed naar de grond gekopt door Bas Hempen, maar de keeper redde.
De wedstrijd liep tegen het eind en VENO had haast. Ze gingen nog een keer richting het doel van Zuidwolde. De redding op de grond door Jelmer Timmer was correct, waar de gasten om een strafschop vroegen. Hierna enkele opgelegde kansen voor de thuisploeg maar de stand werd niet verdubbeld. Tegen het eind nog twee corners voor de gasten en de laatste werd rakelings naast gekopt. De verdediging van Zuidwolde stond verder goed en liet niet veel toe. Zo werden de punten in huis gehouden.

Opstelling; Jelmer Timmer, Nico Schulting, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Mathijs Steenbergen, Ralph Zantinge, Joris de Roo (Stef Raben) Tiemen Wegman, Mark van de Beld, Twan van 't Zand en Frans Capellen (Bas Hempen)

Afbeeldingen bij dit bericht