Geschreven op 08 december 2019 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - Lemelerveld 1 = 0-6 (0-3)

Complete offday Zuidwolde

Met uitzondering van de eerste 10 minuten kwam Zuidwolde er in dit duel in zijn geheel niet aan te pas. De wet van Murphy drong zich dan ook al snel op in de gedachtegang van de Zuidwoldigers. Alles wat mis kon gaan, ging mis. Duels werden verloren. Elke afvallende bal was voor Lemelerveld. Na de 0-1 werd er nog gehoopt dat deze stand tot aan de rust gehandhaafd kon worden. Maar wat gebeurde er? Kort voor de rust scoort Lemelerveld de 0-2 en uiteindelijk de 0-3 ruststand op het scorebord. Al snel na rust tekende Lemelerveld voor de 0-4. Vanaf minuut 50 speelde Zuidwolde vervolgens een kansloze en verloren wedstrijd en mocht nog blij zijn, dat het uiteindelijk bij een 0-6 eindstand bleef.

Scoringskansen voor Frans Capellen en Ouren Nikkels

Het begin van de wedstrijd oogde voor Zuidwolde nog prima. Eerst leek Frans Capellen een verdedigingsfout bij Lemelerveld af te straffen en kort daarop kwam Ouren Nikkels nog in een prima scoringspositie. Er werd echter geen doel getroffen. Plots viel in de 11e minuut de bal aan de andere kant van het veld in het net. Een voorzet/schot van Jaron Hulsink plofte vanuit het niets in de verre hoek achter doelman Sjors van der Weide (0-1). Deze tegenvaller is Zuidwolde 90 minutenlang niet meer te boven gekomen.

Lemelerveld slaat op slag van rust genadeloos toe

Lemelerveld was in dit duel de veruit beter spelende ploeg en kreeg meerdere kansen op een vervolgtreffer. Zuidwolde kwam in die fase meerdere malen met het nodige geluk vrij. Kort voor rust had de linkerspits van Lemelerveld tot twee keer toe gouden momenten. In de 40e en 43e minuut was Wesley Vlierman tot twee keer toe trefzeker voor Lemelerveld. Ruststand derhalve: 0-3.

Vroegtijdige beslissing van het duel

In de tweede helft werd Tom Buijtendorp bij Zuidwolde ingebracht ten koste van Bastin Steenbergen. Mocht Zuidwolde nog enige illusie op een beter resultaat hebben, dan kwam men bedrogen uit. Al in de 50e minuut scoorde Jordy Lugtenberg de 0-4 tegen de touwen. Vervolgens knalde andermaal Wesley Vlierman 0-5 tegen de touwen. Bij Zuidwolde gingen de koppies verder omlaag en bij Lemelerveld hoefde het niet meer zo. In de 76e minuut bepaalde Mathias Reimink de eindstand op 0-6 voor Lemelerveld. Een volkomen verdiende overwinning voor de oranjehemden uit Lemelerveld. Zuidwolde kwam er in dit duel totaal niet aan te pas. Een wedstrijd om maar zo snel mogelijk te vergeten.

Opstelling Zuidwolde: Sjors van der Weide, Mathijs Steenbergen (Bas Hempen), Ralph Zantinge, Martijn Spijkerman, Mitchell Krikken, Nico Schulting, Stefan Liezen, Bastin Steenbergen (Tom Buijtendorp), Steven Berghuis, Ouren Nikkels, Frans Capellen.

Afbeeldingen bij dit bericht