Geschreven op 29 januari 2017 door Egbert Buning

Zuidwolde 1 - SVV'04 1 = 1-0 (1-0)

Knappe overwinning met aangepast elftal.

Zuidwolde heeft in een vermakelijke oefenwedstrijd tegen SVV’04 gewonnen met 1-0 door een lucky goal van Stef Raben in de eerste helft. In de tweede helft waren er veel kansen aan beide kanten, maar bleef het bij 1-0.

Op het Bentinckspark in Hoogeveen was het als gevolg van de vele afgelastingen een bonte verzameling aan regionale voetbalclubs, zoals daar waren; VKW, Wijster, Ruinen, Raptim, Ruinerwold, Bargeres, HODO en Dalen. Op het eigen hoofdveld speelde Hoogeveen tegen FVC. Zuidwolde trad aan op het hoofdveld van HZVV (!) tegen SVV’04 uit Schoonebeek met een enigszins geïmproviseerd elftal door de vele absenties; Mathijs (enkel), Stefan (rug), Jarmo (lies), Koen (vakantie) en de “langgeblesseerden” Peter, Ruben en Koert ontbraken.

Zuidwolde speelde fris van de lever met het gelegenheids-verdedigingsduo Mark van de Beld en Cedric Jansen; zij kweten zich bijzonder goed van hun taak. Ook de andere jongeling in het elftal, Martijn Spijkerman, speelde erg sterk en alsof hij al jaren meedoet. Na een kwartier het eerste wapenfeit; de eerste corner die mooi indraaide van Frans. De keeper bokste de bal voor de voeten van Leon, die net over schoot. Weer een kwartiertje later schoten van Wessel en Bastin die helaas niks opleverden. Enkele rushes van aanvoerder Steven Berghuis leidden niet tot gewenst resultaat zoals zijn naamgenoot bij Feyenoord wel deed. Ook een mooie een-twee met Wessel eindigde helaas over de achterlijn in de sneeuw.

In de 40e minuut was er een kolderieke actie die tot de enige goal in de wedstrijd leidde; de keeper van SVV trapte het leer hard tegen de bil van Stef, die met een pijnlijke grimas zag dat de bal met een sierlijke boog over dezelfde keeper in het doel belandde.

Na rust ging Zuidwolde verder met frivool spel en o.a. een mooie solo van Wessel vanaf links eindigde op de knuisten van de keeper. Stef ging na enkele mooie een-twees een paar keer alleen op het doel af, maar werd helaas afgevlagd. In de 60e minuut werd hij niet afgevlagd, maar schoot net over. Hierna kwam SVV wat beter in het spel wat leidde tot enkele kansen en corners voor hun. Jelmer plukte de ballen echter met veel gevoel uit de lucht.

In de 70e minuut was er na goed doorzetten van Mark T. een corner voor Zuidwolde. Stef draaide de bal bovenop de deklat, helaas. 10 minuten later was er weer een corner voor SVV en hun laatste man kopte hard in, echter precies in de handen van Jelmer. In de dying seconds was er nog een mooie een-twee tussen Stef en Mark T, maar die eindigde wonderwel in de handen van de keeper van SVV. De scheids floot hierna gelijk af. Al met al een nuttige en goede oefenpot voor Zuidwolde. Hoogeveen bedankt voor het gebruiken van de velden.

Man van de wedstrijd: Mark Beckenbauer van de Beld.

Opstelling; Jelmer Timmer, Cedric Jansen (72’ Martijn van Meurs), Mark van de Beld, Steven Berghuis, Martijn Spijkerman, Leon Schoemaker, Stef Raben, Bastin Steenbergen, Wessel Buning (72’ Erwin Linthorst), Frans Capellen (43’ Mark Tichelaar) en Robin Steenbergen.