Geschreven op 27 augustus 2015 door Bert Brontsema

Zuidwolde 1 - V.K.W. 1 = 1-4 (0-2)

V.K.W. maatje te groot voor Zuidwolde
In een temporijk duel met 2 voetballende ploegen was V.K.W. met name in de omschakeling de betere ploeg. In spits ANJO WILLEMS had het - naast hun doelman RAMON NIJLAND - tevens een beslissende speler. Met 3 treffers was ANJO WILLEMS bij V.K.W. "man of the match". Ondanks de nederlaag kon ZUIDWOLDE positief terugkijken op deze wedstrijd. In achterstand bleef men geloven in een beter resultaat en er zaten een paar veel belovende aanvallen tussen.

Marcel Linthorst vergeet te scoren
Zuidwolde begon zeer goed aan deze wedstrijd en kreeg kansen via Bastin Steenbergen en Frans Capellen. De beste kans was echter in de 10e minuut voor Marcel Linthorst. Zuidwolde brak fraai over rechts door en uiteindelijk had Marcel Linthorst de bal simpel moeten en kunnen intikken. Doelman Nijland -oud-doelman van WKE en een echte puntenpakker - pareerde uiterst bekwaam de inzet van Marcel Linthorst.

Anjo Willems straft defensiefout ZUIDWOLDE af
Gaandeweg de 1e helft nam V.K.W. in de 1e helft het initiatief over en zette steeds meer druk op de defensie van ZUIDWOLDE, alwaar met name Jerry Dekker een sterke indruk achter liet. Desondanks werd er in de 15e minuut van de wedstrijd een defensiefout bij Zuidwolde gemaakt, waarvan Anjo Willems bekwaam van profiteerde. Koelbloedig gaf hij doelman Jelmer Timmer het nakijken (0-1).

Goede aanvalsopzetten Zuidwolde niet beloond
Ondanks deze tegenslag ging Zuidwolde bepaald niet bij de pakken neerzitten. Rond de 25e minuut hadden de roodzwarten een aantal goede aanvalspatronen, doch de juiste voortzetting ontbrak. V.K.W. was wat dat betreft effectiever en liet zien hoe het wel moest. In de 36e minuut werd de Zuidwoldiger-defensie op snelheid geklopt door spits Anjo Willems, die vervolgens raak knalde (0-2). Dit was ook de ruststand.

Invaller Jarmo de Jonge start goed - V.K.W. effectiever
In de 2e helft verving bij ZUIDWOLDE aanvaller Jarmo de Jonge middenvelder Koen Romme. In de aanvangsfase van de 2e helft startte Jarmo de Jonge goed met een aantal explosieve aanvalsacties. Gescoord werd er echter niet. V.K.W. liet andermaal zien hoe het wel moest. In slagvaardigheid en omschakeling was men gewoon effectiever. Op die wijze tekende in de 59e minuut Roy Hutter voor de 0-3.

Anjo Willems scoort koelbloedig - Frans Capellen scoort uit strafschop
10 minuten later was de wedstrijd definitief beslist. Via een goede loopactie scoorde Anjo Willems uiterst bekwaam de 0-4 tegen de touwen. Zuidwolde bleef strijden voor een beter resultaat. Deze strijdwijze werd in de 89e minuut beloond net een strafschop. Frans Capellen scoorde vanaf 11 meter strak in de hoek. Eindstand 1-4.

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Jerry Dekker, Mathijs Steenbergen ( Leon Schoemaker), Tiemen Wegman,
Koert Bouman, Stefan Liezen, Bastin Steenbergen, Koen Romme (Jarmo de Jonge), Frans Capellen, Marcel Linthorst (Wessel Buning), Peter Nijboer.

man v.d. wedsttijd: Jerry Dekker