Geschreven op 15 maart 2015 door Bert Brontsema

Zwartemeerse Boys 1 - Zuidwolde 1 = 0-3 (0-2)

Zuidwolde overtuigt opnieuw
Vanaf de winterstop is Zuidwolde ongeslagen en won al haar wedstrijden op overtuigende wijze. 12 punten uit 4 wedstrijden en een doelsaldo van 14-1 zijn overtuigende rapportcijfers.
Het zelfvertrouwen groeit met de week, waardoor de ploeg van coach Geert Oosterloo ook steeds verder van de eigen goal durft te spelen. De wedstrijd tegen Zwartemeerse Boys was beslist niet de beste wedstrijd van ZUIDWOLDE, maar ook een mindere wedstrijd weet de ploeg met volle overtuiging naar zijn hand te zetten. Bij rust stond ZUIDWOLDE met 0-2 voor, dankzij treffers van Gerald Kreuze en Frans Capellen.

Andermaal was doelman Jelmer Timmer opnieuw kort voor rust goed bij de les toen hij de bal in een reflex uit zijn doelmond ranselde. Na de thee freewheelde Zuidwolde lange tijd en kon Zwartemeerse Boys zo nu en dan gevaarlijk worden. Op het juiste moment pakte Zuidwolde de draad weer op en na een prima actie van de beste man van het veld (Frans Capellen) kopte Peter Nijboer de 0-3 eindstand op het scorebord.

Zwak begin Zuidwolde
In de 1e minuut van de wedstrijd kwam Zuidwolde goed weg toen na matig ingrijpen één der voorwaartsen van Zwartemeers Boys dreigde door te breken. De Boys-spits liet zich echter te gemakkelijk vallen in het strafschopgebied en daar tuinde de goed leidende scheidsrechter Alberts niet in en liet verder spelen. Deze "wake-up-call" had Zuidwolde nodig om grip op de wedstrijd te krijgen. Nadat Gerald Kreuze en Bastin Steenbergen de verdediging van Zwartemeers Boys al eens op de proef hadden gesteld was het in de 22e minuut plotsklaps raak. Vanaf de zijlijn op circa 25 meter van de achterlijn legde Gerald Kreuze venijnig aan voor een verre bal richting de 2e paal. Zonder dat er iemand aan te pas kwam zeilde de bal bij de 2e paal binnen achter doelman Marco Hoogeveen (0-1). Kort daarop was de wedstrijd in de 26e minuut feitelijk al beslist toen de goed wegdraaiende Frans Capellen met een geweldige pegel de 0-2 op het scorebord aantekende.

Opnieuw een "Timmer-moment"
Zuidwolde bleef ook in de rest van de 1e helft de betere kansen krijgen, met daarbij kansen voor Frans Capellen en Steven Berghuis. Toch zwijnde Zuidwolde kort voor rust toen Zwartemeerse Boys uit een corner de bal scherp inschoot bij de 1e paal. Doelman Timmer pareerde deze inzet in een reflex. Zo langzamerhand mag bij Zuidwolde in de laatste fase van de 1e helft wel gesproken worden van "het Timmer-moment". Al 3x op rij was doelman Jelmer Timmer kort voor rust een puntenpakker voor Zuidwolde.

Assist Frans Capellen – treffer Peter Nijboer
De 2e helft was uitsluitend van statische waarde. Zuidwolde hoefde niet zozeer en Zwartemeerse Boys kon te weinig vuist maken om het Zuidwolde nog lastig te maken.
Na het toepassen van diverse wissels had "man off the match" Frans Capellen in 74e minuut zijn "finest moment". Met een geweldige passeerbeweging brak hij over links door, waarna zijn scherpe inzet bij de 1e paal werd binnengekopt door Peter Nijboer (0-3). De resterende tijd bracht weinig verandering in het spel en zo kon ZUIDWOLDE andermaal 3 punten toevoegen aan haar puntentotaal..

Opstelling Zuidwolde
Jelmer Timmer, Leon Schoemaker (Koert Bouman), Mathijs Steenbergen, Tiemen Wegman, Steven Berghuis (Jarmo de Jonge), Gerald Kreuze, Martijn van Meurs, Mathijs Capellen, Bastin Steenbergen, Frans Capellen , Wessel Buning(Peter Nijboer).

Man van de wedstrijd: Frans Capellen