Afsluiting seizoen 2014/15

Geschreven op 20 juni 2015 door Mariëtte Buning
Afsluiting seizoen 2014/15

Afscheid 4 G's

Op de locatie van de hoofdsponsor werd gisteravond de min of meer traditionele afsluiting van het seizoen gehouden. De feestcommissie had uitgepakt met een goed verzorgde BBQ en lekker wat te drinken, complimenten daarvoor. Waar vorige keer de spelers nog op de werkbank stonden te dansen, ging het er nu wat beschaafder aan toe; totale schade: een gebroken glazen deur van een koelkast, valt mee en mocht de pret niet drukken. Tijdens diverse speeches van de voorzitter (bloemen), Frans (3G's),  coach Geert (terugblik) en Leon (Meurs), werd er afscheid genomen van diverse personen. De vier opvallendste wil ik graag even noemen;

Als eerste is daar Gerard Zandkuil, de razend populaire verzorger uit Heerenveen die zich ontpopt heeft tot diegene die de wedstrijdvoorbereiding voor zijn rekening nam. Helaas zullen we hem volgend seizoen niet meer aantreffen rondom de velden van Zuidwolde. Bijzonder spijtig volgens menigeen van de selectie. Gerard, het ga je goed in Heerenveen, oan't sjen!

Ten tweede is daar (ex-)voetballer pur sang Gerald Kreuze. Wie kent hem niet? Het voetbaldier wiens carrière hem bracht bij de top van het amateurvoetbal. Hij speelde onder meer bij Achilles 1894 en VV Hoogeveen om uiteindelijk weer op het oude nest terug te keren. De man die scoorde op Wembley. De speler met zijn aangeboren winnaarsmentaliteit, waar vind je die nog? Zijn naam wordt met ontzag uitgesproken in heel het noordelijk district. Zit in deze man een toptrainer in spe? Het zal ons niet verbazen. Hij krijgt de komende seizoenen bij de hoofdmacht de gelegenheid als assistent, wie weet waar dit uiteindelijk toe zal leiden? Er volgt nog een groots afscheid voor hem binnenkort.

Bijzonder wrang dat een knieblessure opgelopen juist tegen Titan een vroegtijdig einde moest maken aan zijn actieve voetbalbestaan. Hierdoor miste hij het klapstuk in de vorm van de nacompetitie. Met hem erbij waren de zaken ongetwijfeld anders gelopen; dan zat Zuidwolde en niet Titan in de tweede klasse. Maar helaas, gedane zaken nemen geen keer.

Als derde nemen we na drie seizoenen helaas afscheid van toptrainer Geert Oosterloo. Zijn naam gonsde al jaren over Woltingeslag als beoogde trainer. Zijn roem was hem al vooruitgesneld richting Zuidwolde. Uiteindelijk wist praeses Bert hem te strikken. Resultaat: bijzonder attractief, aanvallend en netjes verzorgd voetbal en bij clubs in de omgeving wordt zijn naam met respect uitgesproken. Bijzonder jammer dat 2 lullige doelpunten in blessuretijd een promotie weerhielden voor hem en zijn equipe. Geert, geniet van je sabbatical en hopelijk spreken we elkaar nog vaak langs de velden!

De oplettende lezer zal het opgemerkt hebben, wie is dan de vierde G waarvan we afscheid nemen?  Gerja! De bijzonder charmante vriendin van Geert. Wanneer zij het sportpark betreedt, zie je alle hoofden omdraaien en breekt spontaan de zon door de wolken. Zij, die werd gekozen als mooiste spelersvrouw (sic). Zonder de anderen tekort te willen doen, van alle G's zullen we haar het meest missen!

Gerja, Geert, Gerald en Gerard, het ga jullie bijzonder goed en we spreken elkaar!

Al met al was het een bijzonder memorabel seizoen voor de VV Zuidwolde met een onwaarschijnlijke apotheose waarover nog jaren zal worden nagesproken. Iedereen hartelijk dank, die in wat voor vorm dan ook heeft meegewerkt aan dit seizoen. Proost!