Bekerwedstrijd Wacker - Zuidwolde

Geschreven op 21 augustus 2015 door Bert Brontsema
Bekerwedstrijd Wacker - Zuidwolde

Derby "de Wiek - Zuudwolde"

Het seizoen 2015-2016 ontwaakt komende zondag, waarbij alle amateurverenigingen beginnen met de 1e pouleronde voor de KNVB-districtsbeker.

ZUIDWOLDE is daarbij ingedeeld bij : vv WACKER uit de Wijk (3e klasse B), VKW uit Westerbork (2e klasse K) en het Friesche DE BLESSE (4e klasse A).

Zondag a.s. speelt ZUIDWOLDE eerst een uitwedstrijd tegen WACKER uit de WIJK.

Een rasechte derby, die voor het laatst in competitieverband werd gespeeld in het seizoen 2012 - 2013.

Zuidwolde verloor het thuisduel met 2-4 van WACKER. Beslissend in dat duel was de inbreng in de 2e helft van Sander Dekker. Bij een 2-1 voorsprong voor Zuidwolde bij rust (treffers Peter Nijboer en Gerald Kreuze) scoorde Sander Dekker de belangrijke 2-3 voor WACKER.

Remco Stadman scoorde in dat duel 2x namens WACKER. ZUIDWOLDE kende in dat seizoen een moeizame start, maar wist met name na de winterstop belangrijke punten te pakken. Daaronder was o.a. de midweekse uitwinst (18 april 2013) op WACKER met 1-2. De beide Zuidwoldiger treffers werden gescoord door Martijn van Meurs en Frans Capellen. Nadien verloren beide teams elkaar uit het oog, doordat WACKER toen via de nacompetitie promoveerde naar de 2e klasse.

Na één jaar 2e klasserschap degradeerde WACKER weer naar de 3e klasse. Afgelopen seizoen eindigde men op de 9e plaats in de 3e klasse B.
Met "2 nieuwbakken trainers op de bok" (Bart Smid bij WACKER en Jarrisch Keizer bij ZUIDWOLDE) mag gesproken worden van een aantrekkelijk duel. Aanvang van dit duel is om 14.00 uur op sportpark in De WIJK.