Beslissingswedstrijd Zuidwolde 2

Geschreven op 09 juni 2019 door Bert Brontsema
Beslissingswedstrijd Zuidwolde 2

Beslissingswedstrijd Zuidwolde 2 op neutraal terrein (maandag 10 juni 2e Pinksterdag)

De ploeg van de 3 J's kwam net 1 punt te kort om zich direct te handhaven in de reserve 1e klasse. Als gevolg daarvan zal men nog een beslissingswedstrijd op neutraal terrein moeten spelen. A.s. maandag 10 juni (2e Pinksterdag) is deze beslissingswedstrijd tussen Zuidwolde 2 en Steenwijkerwold 2 op Sportpark De Wijk in De Wijk aanvang 11.00 uur. We duimen alvast voor de equipe van Jan Jabben, Jan Spijkerman en Jan Nieborg.

Zuidwolde 1 handhaaft zich in de 2e -klasse

Afgelopen zondag speelde de hoofdmacht van Zuidwolde zich veilig voor behoud in de 2e klasse. Een puike prestatie in een sterk gespeelde wedstrijd tegen een van de beste teams in de 2e klasse, t.w. het op de 2e plaats staande (en nog voor promotie naar de 1e klasse spelende) Lemelerveld.

Wat was nu de belangrijkste wedstrijd van dit seizoen voor Zuidwolde. Feitelijk alle wedstrijden, maar met name de gewonnen uitwedstrijd (1-2) op 31 maart 2019 tegen naaste concurrent FC Assen was wellicht de beslissende match van dit seizoen. De avond ervoor was nog een zware wedstrijd op de Gelbe Wand bij het treffen tussen Borussia Dortmund en VFL Wolfsburg. Met vele uren in kleine kuipjes te hebben gezeten begon Zuidwolde fysiek en mentaal zwaar getest en gestrest aan het duel tegen de Assenaren. Een verklaarbare bedroevend slechte 1e helft (1-0 achterstand) kon in de 2e helft nog omgebogen worden in een 1-2 zege door doelpunten van Ouren Nikkels en een wonderschone gone with the wind-goal van Stef Raben.

Districtsbekerfinales

Komende zaterdag zal het dorp Zuidwolde vooral in het teken staan van de districtsbekerfinales. Er zullen die dag circa 100 wedstrijden worden gespeeld en naar verwachting zal het dorp Zuidwolde en met name sportpark Woltingeslag volstromen met circa 4000 toeschouwers. Een mooi en uitdagend sportfestijn derhalve voor het dorp Zuidwolde.

Vrouwen 1 naar Coevorden

De vrijdagavondpetities zijn nog volop in gang. Vrouwen 1 spelen komende vrijdagavond hun laatste drie seriewedstrijden van het seizoen 2018/2019 op sportpark De Klinkenvlier (Raptim-terrein) tegen Raptim vrouwen 1, Germanicus vrouwen 1 en Dalen vrouwen 2.

Zuidwolde 3 naar de Blesse 2

Zuidwolde 3 speelt zondag a.s. haar laatste competitiewedstrijd voor het seizoen 2018/2019 in de Blesse tegen het reserveteam van de Blessenaren.

Zuidwolde 45+ - kampioensaspiraties

Tot slot heeft het Zuidwolde 45+-team in de komende perioden nog de mogelijkheid om kampioen te worden. Op vrijdagavond 7 juni a.s. (Woltingeslag) speelt men twee wedstrijden tegen respectievelijk HZVV 45+ 1 en SJO WIJC 45+ 1. De laatste twee en mogelijk beslissende wedstrijden voor het behalen van het kampioenschap speelt Zuidwolde 45+-team op vrijdagavond 14 juni a.s. op sportpark Bentinckspark te Hoogeveen tegen HZVV 45+2 en Pesse 45+. Kan de kampioensschaal dan na 20 wedstrijden eindelijk de lucht in?

Kortom weer veel voetbalvertier.

Het bestuur van vv Zuidwolde wenst alle Zuidwoldiger teams voor de komende periode weer veel succes toe.