BLOKZIJL 1 - VV ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) = 2-2 (1-1)

Geschreven op 27 november 2023 door Steenbergen
BLOKZIJL 1 - VV ZUIDWOLDE 1 (ZAT.) = 2-2 (1-1)

Zuidwolde 1 (zat.) kan geen goed vervolg geven na de 3 punten van vorige week.

Een wedstrijd tegen Blokzijl was voor Zuidwolde voor het eerst, in de geschiedenis hebben beide ploegen niet tegen elkaar gevoetbald.
Twijfelachtig was het of de wedstrijd door zou gaan, ondanks het slechte .. gevaarlijke .. veld besloot de scheidsrechter te voetballen.

Ten opzichte van vorige week ontbrak er nu een aantal spelers bij Zuidwolde. Waaronder de keeper Bas Schipper, hierdoor mocht (middenvelder) Nick Wijbinga zich opmaken als keeper vandaag.
Dit deed Nick verdienstelijk!

Een erg rommelige en matige wedstrijd mede door de wind, het veld en laaghangende zon vat de gehele wedstrijd goed samen. Makkelijke passen, corners en vrijeballen gingen alle kanten op .... !! maar niet de goede ..
De eerste kans was voor de thuis ploeg. Via de linkerflank werd doorgespeeld nadat de scheidsrechter de grensrechter van Zuidwolde liet staan. Een moment hiervoor stond de spits van Blokzijl buitenspel.
De linkspoot schoot vanaf hoek 16 met zijn verkeerde been goed in de bovenhoek. Een vroege voorsprong voor Blokzijl.

Zuidwolde werd hierna een aantal keer goed dreigend via Mark Tiggelaar. Een aantal goede acties van Mark op de achterlijn leidde helaas niet tot een doelpunt.
In de 25e minuut was het toch raak. Een lange bal van Jeffrey Overweg op Mark Tiggelaar werd goed neergelegd voor de voeten van Bastin Steenbergen. Vanaf rand 16 schoot Bastin de 1-1 tegen de touwen.

Na een aantal afstandschoten aan beide kanten die niet gevaarlijk waren gingen we de rust in met een 1-1 tussenstand.

Blokzijl had maar liefst 7 wissels en maakte hier goed gebruik van! Kort na rust kwam Blokzijl op 2-1 nadat ze profiteerde van balverlies aan de kant van Zuidwolde. Zuidwolde moest wederom in de achtervolging en ging dit doen met (gastspeler) Remco Hempen. Remco zijn eerste balcontact was goud waard. Een goede lange bal van Chiel Dekker werd keurig binnengeschoten door Remco. 2-2!

Kort hierna kreeg Blokzijl nog een 100% kans maar deze ging rakelings naast het doel van Nick Wijbinga. Zuidwolde kwam hier goed weg!
De laatste 10 minuten waren voor Zuidwolde. Dreigende schoten van Mark Tiggelaar en Robin Steenbergen werden goed geblokt door de thuisploeg.

Zuidwolde neemt dus 1 punt mee uit Blokzijl. Alweer de derde gelijkspel dit seizoen.

Volgende week speelt Zuidwolde thuis op sportpark Woltingeslag tegen VV Tiendeveen.

Opstelling: Nick Wijbinga, Thom van Putten, Jeffrey Overweg, Mitchel Krikken, Jur Dekker, Chiel Dekker, Bastin Steenbergen, Robin Steenbergen, Jari v/d Water, Muhammed Vasfi Hac Ali (Remco Hempen), Mark Tiggelaar.