BON BOYS 1 - VV ZUIDWOLDE 1 (ZON.) = 10 - 0 (4-0)

Geschreven op 05 december 2023 door Gilian van der Heide
BON BOYS 1 - VV ZUIDWOLDE 1 (ZON.) = 10 - 0 (4-0)

Zuidwolde hard onderuit in Haaksbergen

De gifbeker is in Zuidwolde nog lang niet leeg, op sportpark De Greune in Haaksbergen werd zondagmiddag met 10-0 verloren van SV Bon Boys.

Al in de eerste 20 minuten was de wedstrijd gespeeld. Na 7 minuten kwam Bon Boys op een 1-0 voorsprong door nummer 3 Koen Somhorst, die 1 op 1 op de keeper de bal makkelijk in kon tikken. Amper 3 minuten later is het 2-0 door een doelpunt van Just Leferink. Zuidwolde kan dan in de 16e minuut gevaarlijk worden. Een voorzet van Dani van de Water kwam aan het hoofd van Frans Capellen, maar zijn inzet werd van de lijn gehaald. In de rebound probeerde Ralph Zanthing de bal nog achter de lijn te koppen, maar ook in tweede instantie werd deze goed van de lijn gehaald. In de 20e minuut, na veel aanvallend werk, scoorde Eli van Paridon 3-0 uit een corner. 2 minuten later werd de wedstrijd al definitief beslist. Niek Veldhuis geeft een mooie voorzet en deze wordt afgemaakt door Randy Smit. 3 minuten later is aanvoerder Milan Bultman nog dicht bij de 5-0, maar zijn inzet komt uit een vrije trap op de zijkant van de kruising. In het kwartier daarna is het vooral Bon Boys dat de bal heeft en aanvalt, en Zuidwolde dat verdedigt, wat resulteerde in een paar kleine kansen voor de thuisploeg maar gescoord werd er in de eerste helft niet meer.

Bon Boys zet goed door

In de tweede helft moest Zuidwolde het ook nog doen zonder keeper Wesley Steenbergen, die nog last had van een hoofdblessure die hij 2 weken geleden opliep in de thuiswedstrijd tegen Twedo. Hierdoor bleef Wesley achter in de kleedkamer en pakte reserve-speler Bas Hempen de handschoenen op en deed het keeperstenue aan. De tweede helft was nog maar amper van start of de thuisploeg kwam op 5-0. 5 minuten later was het invaller Jeffrey Zijlstra die de 6-0 vrij kon inschieten. Een minuut later werd het 7-0 door een schot van afstand. Hierna krijgt Zuidwolde nog een kleine kans, maar het schot van aanvaller Frans Capellen mist kracht. Bon Boys bracht hierna de score nog verder op 10-0 door onder andere 2 doelpunten van Just Leferink.

Door deze monsterscore van Bon Boys stijgt de ploeg uit Haaksbergen naar de 1e plaats op de ranglijst. Volgende week moet Bon Boys thuis een belangrijke wedstrijd spelen tegen de nummer 2: Germanicus. Zuidwolde moet volgende week thuis punten pakken tegen Steenwijkerwold om de aansluiting nog een beetje te vinden. De aftrap op sportpark Woltingeslag is 10 december om 14:00 uur.