Competitie-indeling 2017-2018

Geschreven op 05 juli 2017 door Mariëtte Buning
Competitie-indeling 2017-2018

De KNVB heeft de indeling bekend gemaakt van de amateurs. Zuidwolde voetbalt het komend seizoen 2017/2018 in de tweede klasse L. Er mag gesteld worden dat VVZ op de wenken bediend is met deze supermooie regionale indeling. Indien we de plaatsen waar de clubs vandaan komen op een kaartje zetten, zit Zuidwolde in het hart van deze klasse! We komen oude bekenden tegen zoals Stadskanaal, Valthermond (Koert!), Raptim en Emmeloord, maar ook bekenden van vorig jaar (Dedemsvaart en Heerde). Ook zijn er enkele ploegen bij waartegen Zuidwolde nog niet zo vaak heeft gespeeld zoals Lemelerveld en Olyphia uit Noordwolde. Verder mooie clubs zoals Beilen, VKW en ‘grote’ namen als Erica en Germanicus. En we zitten ook (eindelijk) bij Ruinerwold in, uit dezelfde gemeente. VV Zuidwolde is supertrots dat het zich komend seizoen mag meten met deze fantastische tegenstanders!

Ook is de poule-indeling voor de beker voorafgaande aan de competitie gepubliceerd. Hierin totaal vier ploegen naast uiteraard Zuidwolde twee eersteklassers; vv Hoogeveen en het vorig jaar gepromoveerde Noordscheschut en zaterdag tweedeklasser De Weide.