Geslaagde Algemene Ledenvergadering

Geschreven op 24 juni 2023 door Secretariaat
Geslaagde Algemene Ledenvergadering

Geslaagde Algemene Ledenvergadering VV Zuidwolde

Woensdag 21 juni 2023 vond er een Algemene Ledenvergadering plaats. Met een opkomst van meer dan 80 personen kan zondermeer gesteld worden dat de Voetbalvereniging Zuidwolde diep verankerd is in de samenleving van Zuidwolde. Wat bovenal goed was om waar te mogen nemen, dat zowel jong en oud aanwezig was op deze Algemene Ledenvergadering. Belangrijke punten op deze vergadering waren:

1. Horizontale overstap van prestatieteam Zuidwolde van zondagvoetbal naar zaterdagvoetbal m.i.v. seizoen 2024-2025;
2. Stand van zaken rondom fusie VV Zuidwolde - ZZVV;
3. Afscheid dagelijks bestuursleden Bert Kruit (voorzitter), Mariëtte Buning (secretariaat en kantinezaken), Dennis Meester (penningmeester);
4.Installatie nieuw bestuur: Frans Capellen (voorzitter), Robin Steenbergen (vicevoorzitter), Manon Steenbergen-Zandman (secretariaat), Hans Berghuis (penningmeester) en Bert Kruit (technische zaken).

Een belangrijk agendapunt was de stemming (om een verzoek in te dienen) voor horizontale overstap van het prestatievoetbal van zondag naar zaterdag m.i.v. seizoen 2024-2025. Voorzitter Bert Kruit gaf een uitgebreide toelichting en gelegenheid tot vragen stellen voordat er gestemd werd. De stemming was schriftelijk, in de pauze telde de stemcommissie de stemmen. De uitslag was 78% voor en 22% tegen.  Met overgrote meerderheid van de stemmen werd er dus ingestemd met de keuze van horizontale overstap van het prestatieteam van zondagvoetbal naar zaterdagvoetbal m.i.v. het seizoen 2024-2025. Overigens blijft er wel recreatief  voetbal op de zondag.

Ten aanzien van punt 2 (fusieproces VV Zuidwolde -  ZZVV) gaf Erik Venema namens de fusiecommissie tekst en uitleg over de stand van zaken. Iedere 14 dagen komt de fusiecommissie bijeen en alles loopt op dit moment naar wens. Volgende maand zullen er bij beide verenigingen informatieavonden worden gehouden. De planning is dat dit najaar het definitieve fusieplan gepresenteerd wordt.

Vervolgens sprak penningmeester Dennis Meester, hij gaf een toelichting op de financiële zaken van de club. Hoezeer we daar erg content mee zijn, is er één post die heel erg in het oog springt en dat zijn de energiekosten. Deze kosten zijn verdubbeld en daarom is een contributieverhoging van € 10,- per lid noodzakelijk.

Afscheid dagelijks bestuur

Centraal op de agenda stond toch wel het afscheid van het dagelijks bestuur (voorzitter Bert Kruit, secretariaat en kantinezaken Mariëtte Buning, penningmeester Dennis Meester). Nieuwbakken vicevoorzitter Robin Steenbergen bedankte in vele bewoordingen alle dagelijks bestuursleden voor hun jarenlange inzet voor de club en haar leden.
Voorzitter Bert Kruit nam na circa 10 jaar de honneurs waar als voorzitter van de club. Bert neemt vanaf nu de rol als bestuurslid technische zaken op zich. We nemen dus nog niet definitief afscheid, want Bert blijft een actieve rol spelen binnen de organisatie van de club.

Datzelfde gold voor Mariëtte Buning, die eveneens bijna 10 jaar het secretariaat van de club op zich nam en daarnaast verantwoordelijk was voor de kantinezaken.

Penningmeester Dennis Meester nam na maar liefst bijna twee decennia bestuurslid waarvan 14 jaar als penningmeester afscheid van de club. Waarbij ook aangetekend dient te worden, dat in de persoon Dennis Meester en het bedrijf Jansen en Meester na meer dan 40 jaar afscheid van elkaar werd genomen.

Over de periode van circa 2004 - 2023 werd ook de belangrijkste en vele gebeurtenissen onder de loupe genomen.Onder afgifte van de nodige presentjes werd onder luid en dankbaar applaus afscheid genomen van het dagelijks bestuur.

Installatie nieuw dagelijks bestuur

In aansluiting op het afscheid van het oude bestuur werd tevens het nieuwe bestuur geïnstalleerd en werden er dus functies gewijzigd:

Frans Capellen                          -           voorzitter

Robin Steenbergen                   -           vicevoorzitter

Manon Steenbergen-Zandman   -          secretariaat

Hans Berghuis                          -           penningmeester

Bert Kruit                                 -           technische zaken

Onder luid applaus van een groot publiek werd het nieuwe dagelijks bestuur op woensdag 21 juni 2023 geïnstalleerd.

Met nieuwe mensen aan het roer en nieuwe plannen op stapel gaan we de toekomst met veel vertrouwen tegemoet. Wij wensen iedereen een prettige vakantie!