In memoriam

Geschreven op 15 februari 2016 door Mariëtte Buning
In memoriam

Afgelopen weekend ontvingen wij het droevige bericht dat veel te vroeg is overleden oud 1e elftalspeler Geert Blekkink (53). Geert speelde als mid-mid of als voorstopper zes seizoenen bij de VV Zuidwolde en vrijwel direct werd hij aanvoerder; een fantastische voetballer met leiderskwaliteiten. Helaas verhuisde hij ivm zijn werk naar Weerdinge en ging daar ook voetballen. Nu nog wordt er langs de velden in Zuidwolde met eerbied en ontzag over hem gesproken als fantastische voetballer en als bijzonder mens.

Geert kwam uit Winterswijk en speelde sinds 1987/88 bij de VV Zuidwolde. Dit was het eerste seizoen in district Noord, nadat er via een tweede plaats promotie werd afgedwongen vanuit de 1e klasse onderafdeling Zwolle. Dit heuglijke feit viel samen met het 40-jarig bestaan van de VV Zuidwolde.

Het toenmalige bestuur had al een verzoek ingediend om bij evt. promotie, dat men graag van district Oost naar district Noord wilde; de KNVB willigde dat verzoek in. Dat daar het niveau aanzienlijk lager was, werd meteen duidelijk; Zuidwolde promoveerde in het eerste seizoen (1987/88) in Noord direct van de 4e klasse naar de 3e klasse. Dat dit een talentvolle lichting was, bleek wel uit het feit dat in 1991/92 het kampioenschap in de 3e klasse C werd gevierd. Zuidwolde promoveerde toen naar de 2e klasse B. Geert heeft dus in een betrekkelijk korte periode bij Zuidwolde twee kampioenschappen meegemaakt, geen toeval toch? In 1993 was het een aderlating voor Zuidwolde (citaat Popko Schuitema) toen Geert vertrok.

VV Zuidwolde is dankbaar wat Geert voor de club heeft betekend. In hem verliezen we iemand met een groot hart voor het voetbal in het algemeen maar voor Zuidwolde in het bijzonder.

Wij wensen zijn vrouw en kinderen veel sterkte toe.

Bestuur VV Zuidwolde